کد خبر: ۲۱۱۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۲۷ تير ۱۴۰۲ - 18 July 2023
هند باید به مدت ۲۵ سال به‌طور سالانه ۷.۶ درصد رشد کند تا به کشوری توسعه یافته تبدیل شود.

بانکداری ایرانی-هند باید به مدت ۲۵ سال به‌طور سالانه ۷.۶ درصد رشد کند تا به کشوری توسعه یافته تبدیل شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از اکونومیک، بر اساس نتایج مقاله‌ای تحقیقاتی که توسط بانک مرکزی هند در بولتن ماهانه‌اش منتشر شد، هند برای تبدیل شدن به یک کشور توسعه‌یافته، باید در ۲۵ سال آینده سالانه ۷.۶ درصد رشد کند.

درآمد سرانه هند در حال حاضر ۲۵۰۰ دلار تخمین زده می‌شود، در حالی که طبق استانداردهای بانک جهانی تا سال ۲۰۴۷ باید بیش از ۲۱هزار و ۶۶۴ دلار باشد تا به عنوان کشورهای پردرآمد طبقه‌بندی شود.

طبق مطالعه اداره تحقیقات اقتصادی بانک مرکزی هند، برای دستیابی به این هدف، نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) تولید ناخالص داخلی واقعی برای هند طی سال‌های ۲۰۲۳-۲۴ تا ۲۰۴۷-۴۸ باید به میزان ۷.۶ درصد شود.

در این مطالعه آمده است، از نظر اسمی که شامل تاثیر تورم می‌شود، اقتصاد باید نرخ رشد مرکب سالانه ۱۰.۶ درصدی داشته باشد که دیدگاه رسمی بانک مرکزی هند را نشان نمی‌دهد.

با این حال، ذکر شده که بهترین رشد اسمی هند که در یک دوره ۲۵ ساله متوالی حاصل شود، نرخ رشد مرکب سالانه ۸.۱ درصد طی سال‌های ۱۹۹۳-۹۴ تا ۲۰۱۷-۱۸ است.

در این مطالعه آمده است که برای رسیدن به آن سطح از رشد پایدار، هند به سرمایه‌گذاری در سرمایه فیزیکی و اصلاحات در بخش‌های آموزش، زیرساخت‌ها، مراقبت‌های بهداشتی و فناوری نیاز دارد.

بخش صنعت و خدمات این کشور نیز باید در این ۲۵ سال سالانه بیش از ۱۳ درصد رشد کند تا هند به وضعیت اقتصاد توسعه یافته دست یابد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: