کد خبر: ۲۱۰۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - 13 June 2023
مسوولان هندی در بخش مرتبط با غذا به خبرنگاران گفته‌اند که هند در تلاش برای کاهش قیمت‌ها محدودیتی بر میزان ذخایر گندمی که معامله‌گران می‌توانند نگهداری کنند را اعمال کرده است.

بانکداری ایرانی-مسوولان هندی در بخش مرتبط با غذا به خبرنگاران گفته‌اند که هند در تلاش برای کاهش قیمت‌ها محدودیتی بر میزان ذخایر گندمی که معامله‌گران می‌توانند نگهداری کنند را اعمال کرده است.

به گزارش ایسنا، بر این اساس دومین تولیدکننده بزرگ گندم در جهان همچنین در راستای کاهش قیمت‌ها ۱.۵ میلیون تن گندم را در اختیار مصرف‌کنندگانی مانند کارخانه‌های آرد قرار می‌دهد که طی یک ماه ۸ درصد افزایش یافته است.

طبق اعلام مسوولان احتکار ذخایر گندم باعث افزایش قیمت شده است. خرید گندم هند در سال ۲۰۲۳ قرار است یک پنجم از برآورد اولیه کاهش یابد زیرا خریدهای دولتی در چند روز گذشته پس از جهش قیمت‌های محلی کاهش یافته است. ذخایر گندم با وجود خرید کمتر از حد انتظار همچنان کافی است و به واردات نیازی نیست.

بر اساس گزارش رویترز، هند که دومین مصرف‌کننده بزرگ گندم در جهان است، صادرات گندم را در ماه می ۲۰۲۲ پس از افزایش شدید و ناگهانی دما که تولید را کاهش داد، ممنوع کرد.

برچسب ها: قیمت گندم ، هند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: