کد خبر: ۲۱۰۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - 08 June 2023
​​​رئيس هيئت‌مديره بانک صادرات ايران در جمع بازرسان و حسابرسان اين بانک گفت: با نظارت مستمر و هدفمند با هدف اصلاح چرخه‌های معیوب، بازرسان و حسابرسان می‌توانند موتور محرکه فعالیت‌های موثر و رو به جلوی بانک باشند.

​​​رئيس هيئت‌مديره بانک صادرات ايران در جمع بازرسان و حسابرسان اين بانک گفت: با نظارت مستمر و هدفمند با هدف اصلاح چرخه‌های معیوب، بازرسان و حسابرسان می‌توانند موتور محرکه فعالیت‌های موثر و رو به جلوی بانک باشند.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، ياسر مرادي در اختتاميه همايش بازرسان و حسابرسان بانک در اصفهان، با يادآوري اولويت‌هاي تبيين شده براي دستيابي به اهداف بانک گفت: اولين نکته این است که بانک صادرات ايران به عنوان بانک منابعي شناخته شده است و تا منابع بانک رشد نکند، ارتقاي بانک تحقق نخواهد يافت. يکي از مهمترين راهبردها، تحقق بانکداري ديجيتال است.

وی افزود: امروز رشد حوزه فناوري اطلاعات بانک صادرات ايران، ضروری است و سرمايه‌گذاري در حوزه فناوري اطلاعات، چابک‌سازي و دستيابي به سهم بيشتر از بازار منابع از اولویت‌های بانک صادرات ایران است.

مرادي از خريد و نصب دستگاه‌های جديد براي بهبود عملکرد درگاه‌هاي بانکداري الکترونيک و سيستم هاي شعب خبر داد و افزود: با ايجاد نئوبانک صادرات ايران، سامانه‌های موازی دیگر جمع‌آوری شده و این امکان فراهم می‌شود که بسیاری از خدمات بانکی حتی درخواست تسهیلات تا سقف 200 میلیون تومان، به صورت غیرحضوری ارائه شده و شعب خلوت‌تر می‌شود و با کاهش فعالیت شعب، ادغام آنها با سرعت بيشتري در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وي پيشرو بودن بانک صادرات ايران در حوزه چکنو را يادآور شد و گفت: با توجه به گردش وجوه در حوزه خدمات و پخش و همچنين سختگيري‌هاي موجود در بخش پایانه‌های فروشگاهی، چکنو، ابزاری مفید، امن و در دسترس براي نقل و انتقال پول است.

رييس هيئت‌مديره بانک صادرات ايران با بيان اين پرسش که امروز در بانک صادرات ايران با چه ريسک‌هايي مواجه هستيم، گفت: کليه کارکنان خط اول دفاعي بانک هستند ضمن اينکه کنترل مالي، مديريت ريسک، بازرسي و تطبيق در خط دوم و در خط سوم حسابرسي داخلي مستقر است.

وي ريسک نقدينگي را نيز مورد اشاره قرار داد و افزود: بانک صادرات ايران از گذشته مبتني بر بانکداري خرد بوده و نمي‎‌توان از بانکداري خرد در این بانک خدماتی عدول کرد.

مرادي بازرسان را چشمان تيزبين بانک عنوان کرد و خطاب به آنها گفت: اگر بخواهيم جايگاه واقعي بانک صادرات ايران را به عنوان يکي از بزرگترين و خوشنام‌ترين بانک‌هاي کشور که کارکنانش به عنوان نماد سخت‌کوشي، تخصص و حسن خلق هستند، به دست بياوريم، نیاز به يک جهش جدي در پیشبرد برنامه‌هاي کلان بانک صادرات ايران داریم.

وي با اشاره به اهميت نقش حسابرسان و بازرسان در جذب منابع بانک گفت: امروزه به دليل دشواری‌های معیشتی، شرایط به مردم سخت می‌گذرد اما به هيچ وجه نبايد بذر نااميدي در جامعه بپاشيم و در این میان نقش بازرسان و حسابرسان در جلوگيري از توزيع ناعادلانه منابع در پرداخت تسهيلات از طريق به کارگرفتن سياست‌هاي درست، بسيار موثر است.

مرادي با بيان اينکه پذيرش مسئوليت در شرايط فعلي به سختي صورت مي‌گيرد، گفت: حتی در مواردی با فرار از مسئوليت روبرو هستيم لذا نبايد انگيزه مديران دچار خدشه شود. کسي که براي اعتلا و ارتقاي بانک مسئوليت قبول مي‌کند و مي‌جنگد، بايد ضمن انجام نظارت بر کار او، با برخورد منطقي، معقول و انگيزشي مواجه شود. برخورد قهری و سلبی با سوء جريان‌های ناخواسته به برند بانک و اقتصاد کشور لطمه مي‌زند، لذا بايد با اجتهاد صحیح بازرسان و حسابرسان، برخورد منطقي با این پدیده‌ها صورت گيرد و از برخورد قهري و سلبي اجتناب شود.

وی افزود: نظارت بايد فرآيندي و سيستمي باشد. با آسيب‌شناسي فرآيندها، بايد پيشنهادهاي متعددي براي اصلاح فرآيندهاي بانک تهيه و به مديران بانک ارائه شود. با اصلاح فرآيندها مي‌توان به جاي برخورد انفرادي با متخلفان، از بروز مشکلات زيادي جلوگيري کرد. از اين رو پيشنهادهاي تخصصي بازرسان و حسابرسان در اين زمينه بسيار ارزشمند و کارگشا است.

وی در پایان تأکید کرد: امروز، بازرسان و حسابرسان هم به عنوان تکه‌ای از پازل پیشرفت بانک لازم است در راستای اهداف کلان ترسیم شده برای ارتقای جایگاه بانک صادرات ایران در خدمت‌رسانی به مردم نقش ایفا کنند و در واقع کمک و یار مدیران باشند و ضمن برخورد مناسب با تخلف متخلفین، راهکارهای نوین اصلاحی را به مدیران ارشد سازمان ارائه کنند به نحوی که همکاران خدوم و موثر بانک، واحدهای نظارتی را در کنار خود احساس کنند.​

باران ایرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: