کد خبر: ۲۱۰۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - 31 May 2023
گزارش بانکداری ایرانی از فروش اموال مازاد بانک ها ؛
بانک ایران زمین در ماه‌های اخیر چندین فقره مزایده برای فروش اموال خود انجام داده که بسیاری از آنها منجر به فروش شده و در ماه‌های پیش رو، شرایط خوبی را برای بانک ایران زمین رقم خواهد زد.

بانک ایران زمین در ماه‌های اخیر چندین فقره مزایده برای فروش اموال خود انجام داده که بسیاری از آنها منجر به فروش شده و در ماه‌های پیش رو، شرایط خوبی را برای بانک ایران زمین رقم خواهد زد.

به گزارش  بانکداری ایرانی ؛ فروش اموال مازاد آنقدر برای بانک‌ها مهم است که وزیر اقتصاد، در جلسه علنی ۱۵ آذر ۱۴۰۱ درمجلس در این باره بیان کردکه مساله فروش اموال مازاد بانک‌ها سه تاثیر مهم دارد؛ کنترل رشد نقدینگی در کشور، افزایش توان تسهیلات‌دهی بانک‌ها و رفع کسری‌ها و ناترازی‌های شبکه بانکی از جمله مزیت‌های اجرای این حکم است.

در حقیقت، واگذاری اموال مازاد بانک‌ها چنان مهم است که سران قوا تاکید زیادی بر این موضوع تاکید می‌کنند. البته مصوبه‌هایی نیز تصویب شده که بانک‌ها باید آن را رعایت کرده و اموال مازاد خود را بفروشند. رئیس جمهور هم تاکنون بارها به مولدسازی دارایی‌ها و واگذاری شرکت‌های تملک شده توسط بانک‌ها تاکید کرده است.

سال گذشته رئیس قوه مجریه در نشستی با تیم اقتصادی دولت و مدیران عامل بانک‌های خصوصی و دولتی پنج دستور ویژه به مدیران نظام بانکی صادر کرد که در همین راستا بود.

بر همین اساس بانک ایران زمین اموال خود را به فرش رساند. این بانک در چندماه گذشته چندین آگهی مزایده منتشر کرده و اغلب آن املاک را به فروش رسانده‌اند.

بر اساس این گزارش و در راسـتاي واگذاري اموال مازاد بانک‌ها و موسسات اعتباري دو ملک بانک ایران زمین واقع در منطقه کردان کرج علت عدم پیشنهاد در 3 مزایده پیشـین و با عنایت به مصوبات هیات مدیره بانک و جهت تسویه بخشی از مطالبات پیمانکاران، تهاتر شد.

این گزارش می افزاید که بر اساس آخرین مزایده بانک، ارزش ملک اولی به متراژ 4224 متر به مبلغ هفت میلیارد و 603 میلیون ریال، ارزش ملک دومی به متراژ 5120 متر به مبلغ هشت میلیارد و 860 میلیون ریال، ارزش ملک سومی به متراژ 5120 متر به مبلغ هشت میلیارد و 960 میلیون ریال، ارزش ملک چهارمی به متراژ 5120 متر به مبلغ هشت میلیارد و 960 میلیون ریال و ارزش ملک پنجمی به متراژ 4352 متر به ارزش هفت میلیارد و 833 میلیون ریال بود. ملک ششم به متراژ 224 متر به ارزش 182 میلیارد و 784 میلیون ریال، و ملک هفتم به متراژ 324 متر به ارزش 155 میلیارد و 442 میلیون ریال بوده است.

در مزایده دیگری بانک ایران زمین 13 ملک را به فروش رسانده است . این 13 املاک حدود 9526 متر بوده که به ارزش تقریبی حدود 302 میلیارد ریال بوده است.

از طرف دیگر بانک ایران زمین به فرابورس اعلام کرد که 63 رقبه ملک به ارزش 441 میلیارد و 575 میلیون ریال در اواخر سال گذشته فروخته است.

فروش این اموال می تواند برای بانک ایران زمین درآمدزایی مناسبی داشته‌باشد.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: