کد خبر: ۲۱۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 10 May 2023
بررسی باتکداری ایرانی از وضعیت سهام بانک ها؛
در روزهای اخیر که بازار سرمایه با فشار عرضه همراه بود بسیاری از فعالان بازار سرمایه تلاش کردند که در این بازار سهام زیادی را خریداری کنند.

در روزهای اخیر که بازار سرمایه با فشار عرضه همراه بود بسیاری از فعالان بازار سرمایه تلاش کردند که در این بازار سهام زیادی را خریداری کنند.

به گزارش  بانکداری ایرانی ؛ یکی از سهامی که مورد توجه سرمایه گذاران بود ، سهام بانک دی بود که با فشار خریداران در روزهای مثبت و منفی بازار رخ داده است.


در سه روز اخیر که بازار سرمایه با فشار شدید فروش همراه بود، شاهد خرید سنگین حقیقی‌ها روی سهام بانک دی بودیم. هرچند به دلیل برخی از فعالیت‌های سهامداران مثلا اصرار بر خرید پایین سهام، قیمت سهام همچنان روی درصدهای پایین دادوستد شد اما این وضعیت نشان می‌دهد که سهامداران به دنبال خرید با قیمت ارزان برای بلندمدت این سهام هستند.

نمودار زیر این وضعیت را به سادگی شرح می دهد. خریداران حقیقی دوبرابر فروشندگان سهام بانک دی در بازار فعالیت داشتند و این توجه ویژه را نشان می‌دهد .

 

تعداد خریدداران  حقیقی سهام بانک دی 

توجه به سهام بانک دی بخاطر درآمدزایی 50درصدی

یکی از دلایل توجه سهامداران را به بهبود شرایط وضعیت بانک باید جستجو کرد. بانک در ماه‌های اخیر تلاش بالایی را برای افزایش درآمد خود انجام داده‌است. این بانک در اولین ماه امسال رشدی 50 درصدی درامدی را تجربه کرد.

در حالی که سال گذشته در فروردین تنها یک هزار میلیارد ریال درآمد داشت، در فروردین امسال با رشدی 50 درصدی به رقم دو هزار و 328 میلیون ریال رسید.

درآمد سهام بانک دی در فروردین امسال نسبت به سال گذشته رشدی بیش از دو برابر داشت. در اولین ماه پارسال بانک دی 888 میلیارد ریال عادی از محل دآمد داشت. در فروردین امسال یک هزار و 754 میلیارد ریال درآمد داشت که رشدی خاص بود.

در سال قبل این بانک در حوزه سرمایه گذاری هیچ درآمدی را کسب نکرده بود ولی در سال جاری حدود 200 میلیارد ریال عایدی خالص از این محل داشت.

علاوه بر این می توان موضوع بازدهی را نیز به علت علاقه سهامداران بانک دی ربط دارد.


چرا که بازدهی بانک سهام بانک دی در ماه های اخیر به شرح زیر است که نشان می دهد که باوجود اینکه بازار سرمایه وضعیت مناسبی نداشت با این وجود توجه سرمایه گذاران به این سهام درماه های اخیر بالا بوده و بازدهی مناسب را از این بازار کسب کردند.

توجه به سهام بانک دی بخاطر درآمدزایی 50درصدی


روند قیمتی سهام بانک نیز گویای همین مساله است. قیمت سهم در دو ماه معاملاتی اخیر رشد قابل توجهی داشت و توانست رکورد شکنی قیمتی داشته باشد.

 

توجه به سهام بانک دی بخاطر درآمدزایی 50درصدی

 

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: