کد خبر: ۲۰۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 25 April 2023
مدیرکل دفتر نظارت بر طیف رگولاتوری اعلام کرد:
مدیرکل دفتر نظارت بر طیف رگولاتوری اعلام کرد: نتایج اندازه‌گیری‌ تشعشعات پرتوهای رادیویی در سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد، تاکنون هیچ موردی از غیراستاندارد بودن حدود پرتوگیری آنتن‌های فعال مخابراتی در سطح کشور وجود نداشته و سطوح اندازه‌گیری از استانداردهای تعیین شده تشعشعات، پایین‌تر است.

 بانکداری ایرانی- مدیرکل دفتر نظارت بر طیف رگولاتوری اعلام کرد: نتایج اندازه‌گیری‌ تشعشعات پرتوهای رادیویی در سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد، تاکنون هیچ موردی از غیراستاندارد بودن حدود پرتوگیری آنتن‌های فعال مخابراتی در سطح کشور وجود نداشته و سطوح اندازه‌گیری از استانداردهای تعیین شده تشعشعات، پایین‌تر است.

به گزارش ایسنا، عظیم فرد- مدیرکل دفتر نظارت بر طیف رگولاتوری- گفت: اپراتورها برای ارایه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات مبتنی بر فناوری‌های نسل چهارم و بالاتر تلفن همراه به منظور رفع نیاز کاربران خود، نیازمند احداث سایت و نصب دکل جدید هستند. حال ممکن است برخی افراد نگران اثرات تشعشعی امواج رادیویی این تجهیزات باشند. به همین دلیل رگولاتوری براساس وظایف خود، در همکاری با سایر سازمان‌های متولی در این حوزه مانند سازمان انرژی اتمی ایران، به طور مستمر تشعشعات آنتن دکل‌ها را به سه روش زیر اندازه‌گیری می‌کند.

وی درباره اولین روش اندازه‌گیری تشعشعات، به نصب سنسورهای اندازه‌گیری تجمعی شدت امواج الکترومغناطیسی در ۷۰ نقطه شهر تهران و ۱۸ نقطه شهر شیراز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر میزان تشعشعات تجمعی در این دو شهر از طریق حسگرهای نصب شده، اندازه‌گیری می‌شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر طیف رگولاتوری عنوان کرد: در روش دیگر میزان تشعشعات پرتوهای رادیویی در ۱۰ نقطه از شهرهای اهواز، تهران، کرج، شیراز، اصفهان، قم، تبریز، مشهد و ساری به صورت دوره‌ای و ماهانه اندازه‌گیری می‌شود. علاوه بر این، یک پایش دیگر هم وجود دارد که براساس درخواست ثبت شده توسط شهروندان در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ و به صورت موردی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۱۰۰ مورد درخواست اندازه‌گیری تشعشعات در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ ثبت شده است، گفت: شهروندان می‌توانند شکایت و یا درخواست خود برای اندازه‌گیری تشعشعات آنتن‌های فعال مخابراتی محل مورد نظرشان را از طریق سامانه ۱۹۵ به نشانی https://۱۹۵.cra.ir/ ثبت کنند.

طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، فرد بیان کرد: پس از دریافت درخواست، رگولاتوری متخصصان خود را به همراه دستگاه سیار برای اندازه‌گیری تشعشعات به محل مورد نظر اعزام می‌کند. نتایج این اندازه‌گیری‌ها برای بررسی به سازمان انرژی اتمی ایران به عنوان متولی ایمنی تشعشعی در کشور ارسال شده و در آنجا بررسی و تحلیل می‌شود که خوشبختانه تاکنون هیچ موردی مبنی بر غیراستاندارد بودن تشعشعات اعلام نشده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: