کد خبر: ۲۰۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - 11 April 2023
صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که هند و چین نیمی از رشد اقتصادی جهان را هدایت می‌کنند.

بانکداری ایرانی- صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که هند و چین نیمی از رشد اقتصادی جهان را هدایت می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از راشا، به گفته صندوق بین‌المللی پول (IMF)، رکود اقتصاد جهانی امسال ادامه خواهد داشت اما آسیا به عنوان «نقطه روشن» باقی خواهد ماند.

کریستالینا جورجیوا، مدیر صندوق بین‌المللی پول، پیش‌بینی کرد که هند و چین نیمی از رشد جهانی را به خود اختصاص خواهند داد و انتظار می‌رود حرکتی از اقتصادهای نوظهور نیز مشاهده شود.

رئیس صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد که اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۳ کمتر از سه درصد رشد خواهد کرد که مطابق با برآورد ۲.۹ درصدی این صندوق در ژانویه است.

جورجیوا گفت که این الگو در پنج سال آینده باقی خواهد ماند.

وی اظهار کرد که پیش‌بینی‌ها نشان‌دهنده «پایین‌ترین پیش‌بینی رشد میان‌مدت صندوق بین‌المللی پول از سال ۱۹۹۰ و بسیار کمتر از میانگین ۳.۸ درصد از دو دهه گذشته است».

رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت: انتظار می‌رود حدود ۹۰ درصد از اقتصادهای پیشرفته در سال ۲۰۲۳ شاهد کاهش نرخ رشد خود باشند.

جورجیوا همچنین گفت که کشورهای کم درآمد به دلیل تقاضای کند برای صادرات خود با مشکل مواجه شده‌اند و رشد درآمد سرانه آنها کمتر از اقتصادهای نوظهور باقی مانده است.

بر اساس پیش‌بینی‌های صندوق بین‌المللی پول، فقر و گرسنگی که در طول همه‌گیری کووید-۱۹ به طور قابل‌توجهی افزایش یافت همچنان می‌تواند رشد بیشتری ثبت کند.

اظهارات جورجیوا در آستانه نشست‌های بهاری این هفته صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی است، مکانی که سیاست‌گذاران برای بحث در مورد مهم‌ترین مسائل اقتصاد جهانی گرد هم می‌آیند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: