کد خبر: ۲۰۹۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - 10 April 2023
کریمی خطاب به مدیران و کارکنان سندیکا اظهار کرد‌: همان‌گونه که مستحضرید کلیه برنامه‌ها و فعالیت‌های سندیکا در چارچوب مقررات قانونی و مصوبات شورای عمومی و هیات‌رئیسه سندیکا و با رویکرد صیانت از حقوق قانونی و صنفی موسسات بیمه عضو سندیکا صورت می‌پذیرد.

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران در روزهای آغازین کار و فعالیت سندیکای بیمه‌گران ایران در سال ۱۴۰۲ نشستی با مجموعه مدیران و کارشناسان سندیکا برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی سندیکای بیمه‌گران ایران، سید‌محمد کریمی در این نشست، دستاورد‌های سال ۱۴۰۱ را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: در سالی که گذشت سندیکا با همکاری و تعامل مدیران عامل موسسات بیمه توانستند اهداف و برنامه‌های مصوب سندیکا را محقق کنند. وی با اشاره به اهمیت جایگاه برنامه و برنامه‌ریزی در سازمان‌های موفق اظهار کرد: برنامه راهبردی سه‌ساله سندیکای بیمه‌گران ایران در زمستان سال ۱۴۰۰ تدوین شده و به تصویب شورای عمومی سندیکا رسیده است و مجموعه مدیران و کارکنان سندیکا بر اساس این سند اقدامات و فعالیت‌های لازم را به عمل آورده‌اند.

کریمی با یاد‌آوری اینکه سال ۱۴۰۱ سندیکا عملکرد مطلوبی داشت، ادامه داد‌: با این حال انتظار داریم با همدلی و عزم کامل اعضای سندیکا و همکاری نهاد ناظر درچارچوب سند راهبردی صنعت بیمه و سندیکا بخشی از مسائل و مشکلات و چالش‌های پیش روی موسسات بیمه را حل و فصل کنیم.

دبیرکل سندیکا در این نشست با توجه به شعار سال به برخی از اولویت‌های کاری سندیکا که عمدتا از مصوبات شورای عمومی و هیات‌رئیسه و نیازهای شرکت‌های بیمه است، اشاره کرد و افزود‌: در سال‌جاری موضوع ارتقای کیفیت کارگروه‌ها و کمیسیون‌های تخصصی سندیکا با تلاشی مضاعف مورد توجه قرار خواهد گرفت.

تعامل با قوای سه‌گانه که نقش موثری در ارتقای کیفیت ارائه خدمات موسسات بیمه‌ای دارند و ادامه اقدامات و تلاش‌های مربوط به لغو یا کاهش عوارض تحمیلی به صنعت بیمه، بازنگری تعدادی از آیین‌نامه‌های شورای عالی بیمه، برنامه‌ریزی در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی و تلاش در جهت تعامل بیشتر و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با تعدادی از سازمان‌ها و نهادها و بخش‌های اقتصادی که می‌تواند نقش مهم و موثری در افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور داشته باشد، همکاری با بیمه مرکزی در راستای بهبود برنامه‌ها و راهکارهای نظارت مالی و هوشمند و تفویض برخی از وظایف نظارتی بیمه مرکزی به سندیکای بیمه‌گران ایران با توجه به تکلیف بند (ب) ماده ۲۱ قانون برنامه ششم توسعه و کمک به بهبود محیط کسب و کار صنعت بیمه، کمک به اجرای سیاست‌های جلوگیری از نرخ‌شکنی و لزوم رعایت نرخ‌های فنی توسط موسسات بیمه و لازمه برخورد با بعضی انحرافاتی که صورت می‌گیرد با فعال کردن کمیته انضباطی موضوع تبصره (۶) ماده (۱۲) اساسنامه سندیکای بیمه‌گران ایران که می‌تواند حقوق صنفی و قانونی موسسات بیمه را تامین کند با رعایت اصل مفاد آیین‌نامه‌های شورای عالی بیمه و اعمال نظارت‌های فنی از طریق برنامه‌های کمیته انضباطی با همکاری نهاد ناظر که می‌تواند نقش قابل‌توجهی داشته باشد از اقداماتی است که سندیکا بر آن تاکید دارد.

کریمی خطاب به مدیران و کارکنان سندیکا اظهار کرد‌: همان‌گونه که مستحضرید کلیه برنامه‌ها و فعالیت‌های سندیکا در چارچوب مقررات قانونی و مصوبات شورای عمومی و هیات‌رئیسه سندیکا و با رویکرد صیانت از حقوق قانونی و صنفی موسسات بیمه عضو سندیکا صورت می‌پذیرد.

به دلیل همکاری و همدلی اعضای سندیکا در سال‌های اخیر علاوه بر تقویت همکاری‌ها و همدلی‌ها بین اعضای سندیکا جایگاه سندیکای بیمه‌گران در صنعت بیمه و اقتصاد کشور ارتقا یافته است. در پایان جلسه ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های بی‌وقفه دبیرکل سندیکا، نظرات و پیشنهادهایی ارائه و مقرر شد، نشست دبیرکل با کارکنان به صورت ماهانه برگزار شود.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: