کد خبر: ۲۰۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - 11 March 2023
شکست مالی بزرگترین بانک‌های آمریکا از جمله سیلیکون ولی، پیام هشدار به سهام بانک‌های این کشور داده و همه را قرمز‌پوش کرده است.

شکست مالی بزرگترین بانک‌های آمریکا از جمله سیلیکون ولی، پیام هشدار به سهام بانک‌های این کشور داده و همه را قرمز‌پوش کرده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از فورچون، اتفاقات جالب و بی‌سابقه‌ای در حوزه اقتصاد آمریکا دارد روی می‌دهد، خبر ورشکستگی و به تبع آن تعطیلی بانک سیلیکون ولی در آمریکا است تازه ترین خبری است که در اقتصاد آمریکا وجود دارد.

سهام کل بانکهای آمریکا در حال سقوط وحشتناک است به طوری که 4 تا 5 هفته متوالی سهام بانک‌ها قرمز پوش می‌شود.

مجله آمریکایی فورچون اعلام کرد:‌سهام بانک‌های آمریکا با توجه به حساسیت های ویژه‌ای که این بانک ها را فرا گرفته به کمترین میزان سه سال اخیر سقوط کرد.

بر اساس این گزارش، شاخص بانک KBW با سقوط 7.7 درصد بیشترین ریزش را در یک روز از زمان ژووئن سال 2020 تاکنون ثبت کرد، همچنین گروه مالی SVB بیشترین کاهش را پس از اینکه سیلیکون ولی مهمترین تامین کننده مالی با شکست مالی مواجه شد این کاهش را ثبت کرد.

بر اساس این گزارش دیگر بانک های بزرگ همچنان ارزش سهام‌شان به شدت افت دارند طوری که «بانک آمریکا»، « ولز فارگو»،« جی پی مورگان» همه حداقل 5 درصد ارزش سهامشان افت کرد.

آدام کریسا فولی، بنیانگذار ویتال نالج اعلام کرد:‌« سرمایه‌گذاران تمایلی برای معامله سهام بانک های آمریکایی ندارند» پیش از این گروه کی گروپ برای کاهش ارزش سهام‌ها در روز پنجشنبه به خاطر برنامه فروش دو برابری هشدار داده بود.

روز پنجشنبه سهام بانک های آمریکا تقریبا همه افزایش‌های از ابتدای سال 2023 را از دست داد شاخص بانک KBW در ابتدای سال حدود 14 درصد رشد کرده بود اما کاهش متوالی 4 تا 5 هفته گذشته باعث شد که سهام به محدوده قرمز برگردد.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: