کد خبر: ۲۰۸۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۷ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - 02 March 2023
با نزدیک شدن ایام پایانی سال و موج سفرهای نوروزی و شروع پیش فروش بلیط اتوبوس در سراسر کشور، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با صدور بخشنامه ای نظارت و بازرسی از مراکز فروش بلیت را در دستور کار ادارات کل صمت استانها قرار داد.

بانکداری ایرانی- با نزدیک شدن ایام پایانی سال و موج سفرهای نوروزی و شروع پیش فروش بلیط اتوبوس در سراسر کشور، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با صدور بخشنامه ای نظارت و بازرسی از مراکز فروش بلیت را در دستور کار ادارات کل صمت استانها قرار داد.

به گزارش تسنیم، با نزدیک شدن ایام پایانی سال و موج سفرهای نوروزی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با ابلاغ بخشنامه ای به ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استانها متذکر گردید با رصد و نظارت متناسب با شرایط فعلی و اهتمام مضاعف توجه ویژه به موضوع نظارت بر حمل و نقل درون شهری و برون شهری اعم از اتوبوسرانی و تاکسیرانی و پایانه های مسافربری را در دستور کار خود قرار دهند.

براساس این دستورالعمل ؛ ضروری است سازمانهای صمت به منظور جلوگیری از سوءاستفاده افراد خاطی و افزایش غیرقانونی قیمت ها و ساماندهی حمل و نقل عمومی برون شهری و درون شهری و با هدف صیانت از حقوق مصرف کنندگان، ضمن بسیج کلیه امکانات و مقدورات استان و استفاده حداکثری از قوا و ظرفیت موجود و با همکاری و هماهنگی دستگاههای ذی ربط استانی از جمله اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، اداره کل تعزیرات حکومتی و پلیس راه استان و ... ، اقدام لازم را بعمل آورند.

ضمنا در این بخشنامه تاکید شده؛ در این طرح عملیاتی با اتخاذ تمهیدات لازم نظارتهای محسوس و نامحسوس از پایانه های مسافری استانها و مراکز فروش بلیط در نظر گرقته شود و در صورت احراز هرگونه تخلف و تخطی از ضوابط قانونی در این حوزه، برخورد قانونی موثر و بازدارنده معمول و نتیجه کار به این سازمان اعلام شود.

یادآور می شود ؛ سامانه 124 در تمام اوقات نسبت به دریافت گزارش های مردمی به صورت فعال اقدام می نماید. در همین راستا مسافران و گردشگران می‌توانند شکایات و انتقادات خود درباره‌ی نحوه عملکرد مراکز فروش بلیط پایانه های مسافربری را از این طریق در همه استانها به اطلاع مسئولان برسانند تا رسیدگی لازم صورت گیرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: