کد خبر: ۲۰۸۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - 13 February 2023
سفیر تهران در مسقط :
سفیر ایران در مسقط گفت : روابط جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان بعنوان یک الگو، با رویکرد عمل گرائی و مبتنی بر ظرفیت‌ها و اشتراکات فراوان، روند رو به رشدی را طی می‌کند.

بانکداری ایرانی-سفیر ایران در مسقط گفت : روابط جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان بعنوان یک الگو، با رویکرد عمل گرائی و مبتنی بر ظرفیت‌ها و اشتراکات فراوان، روند رو به رشدی را طی می‌کند.

حجم مبادلات تجاری ایران و عمان در سال جاری حدود ۲ میلیارد دلار شد  

به گزارش ایسنا، مراسم بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران (روز ملی) شامگاه یکشنبه ۲۳ بهمن‌ماه با حضور «قیس بن محمد الیوسف» وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری و رئیس طرف عمانی کمیسیون مشترک همکاری‌های دوکشور، یوسف بن علوی وزیر خارجه سابق، تعدادی از نمایندگان مجلس الدوله و مجلس شورای عمان، برخی از معاونین و مدیران وزارتخانه‌های مختلف، نمایندگان نیروهای مسلح عمان، سفرا، دیپلمات‌ها و وابستگان نظامی مقیم و جمعی از فعالین اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و ... در سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط برگزار شد.

علی نجفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان بعنوان یک الگو، با رویکرد عمل گرائی و مبتنی بر ظرفیت‌ها و اشتراکات فراوان، روند رو به رشدی را طی می‌کند.

وی با بیان این‌که «حجم مبادلات تجاری دو کشور در سالجاری به حدود ۲ میلیارد دلار می‌رسد»، تصریح کرد: در راستای سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، بسوی همه همسایگان، دست دوستی دراز می کنیم. گفت‌وگو، بهترین روش است. این سیاست در فرهنگ و ادبیات ایران زمین ریشه دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: