کد خبر: ۲۰۷۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۱۲ دی ۱۴۰۱ - 02 January 2023
در دیدار مدیران عامل دوطرف تاکید شد؛
مدیرعامل بانک تجارت در دیدار با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر همکاری‌ها با این شرکت بزرگ صنعت خودروسازی کشور تاکید کرد.

مدیرعامل بانک تجارت در دیدار با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر همکاری‌ها با این شرکت بزرگ صنعت خودروسازی کشور تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، هادی اخلاقی فیض آثار صبح یکشنبه یازدهم دی‌ماه در دیدار با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به سابقه چند دهه همکاری این دومجموعه اقتصادی کشور گفت: همکاری با صنعت خودروسازی به‌عنوان یکی از مهمترین پیشران‌های اقتصاد کشور را افتخار خود می‌دانیم و بر این باور هستیم که پیشرفت این صنعت استراتژیک، عملا در بسیاری از حوزه‌های اقتصادی به ویژه اشتغالزایی جوانان تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرعامل بانک تجارت ارائه روش تامین مالی زنجیره تامین (SCF) به گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت‌های زیرمجموعه از جمله قطعه‌سازان را جدیدترین خدمت ارائه شده توسط این بانک عنوان کرد و گفت: SCF طرحی است که تعهدات هر بخش از زنجیره تولید محصول را پشتوانه بخش دیگر قرار می‌دهد و حاصل آن تسهیل چشمگیر در مدیریت مالی و اعتباری شرکت مادر و زیرمجموعه‌های تامین کالا و خدمات بوده و از سوی دیگر بهینه‌سازی استفاده از منابع و حدود اعتباری را برای مجموعه به همراه خواهد داشت.

اخلاقی با اشاره به ظرفیت‌های بانک تجارت در حوزه خدمات ارزی و بانکداری بین‌الملل گفت: با توجه به اینکه بانک تجارت بانک عامل نخست گروه صنعتی ایران خودرو بوده و از سویی بانک برتر در حوزه خدمات ارزی و بین‌الملل در شبکه بانکی کشور به شمار می‌رود، شایسته است همکاری‌های دومجموعه در این حوزه بیش از پیش گسترش یابد.

مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو هم در این دیدار با اشاره به عملکرد مالی این شرکت گفت: حدود 30 درصد از سرمایه در گردش ایران خودرو توسط بانک تجارت صورت گرفته و این بانک در تمامی حوزه‌ها، از تسهیلات و گشایش اعتبارات اسنادی تا صدور ضمانتنامه رتبه نخست را در همکاری با ایران خودرو دارد؛ اما با این وجود همچنان تاکید ما بر تمرکز هرچه بیشتر مراودات بانکی در بانک تجارت است و آمادگی داریم برای این منظور هرگونه تسهیل فرایندها را به عمل آوریم.

مدیرعامل ایران خودرو بر لزوم توسعه کسب‌وکارها مبتنی بر منافع و سودآوری دو مجموعه تاکید کرد و گفت: مهمترین دغدغه‌ی ما تامین مالی قطعه‌سازان و آسودگی آنها در این حوزه است و امیدواریم در آینده روند همکاری با بانک تجارت مبتنی بر همین روند گسترش یابد.

تاکید بر استقرار شعبه بانک تجارت در محل شرکت ایران خودرو، تعیین تیم مشترک به منظور گسترش تعامل ارزی و توسعه و ساماندهی امور مالی و اعتباری قطعه‌سازان در بستر SCF با هدف کاهش دغدغه‌های تامین مالی در این شرکت‌ها از دیگر مواردی بود که مدیران عامل دو مجموعه بر آنها تاکید داشتند.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: