کد خبر: ۲۰۷۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - 02 December 2022

صندوق بازارگردانی امید لوتوس پارسیان سهام بانک‌پارسیان را در قیمت ۲۰۰تومان بیمه کرد.

به گزارش روابط‌عمومی تامین سرمایه لوتوس، صندوق بازارگردانی امید لوتوس پارسیان با هدف حمایت از سهام بانک‌پارسیان، از روز سه‌‌‌شنبه مورخ ۸ آذر ۱۴۰۱ اقدام به عرضه اوراق اختیار فروش تبعی سهام بانک پارسیان در نماد «هپارس۰۲۹» خواهد کرد. بر این اساس، سهام بانک پارسیان که اکنون در بازار به قیمت حدود ۱۵۴تومان معامله می‌شود، برای سررسید یکساله منتهی به ۰۸/ ۰۹/ ۱۴۰۲ به قیمت ۲۰۰تومان بیمه خواهد شد و سهامداران می‌‌‌توانند با اطمینان از کسب سود بیش از ۲۹درصدی اقدام به خرید و نگهداری سهم و اختیار فروش آن تا سررسید یادشده کنند.


با توجه به ارزش روز سهم و سقف خرید هر شخص حقیقی که ۶۰۰‌هزار ورقه در نظر گرفته شده است، می‌‌‌توان گفت تا ۹۰میلیون تومان ارزش روز پرتفوی سهامداران «وپارس» از طریق خرید این اوراق یک‌ریالی بیمه می‌شود. لازمه خرید اوراق اختیار فروش، ‌‌‌تملک دارایی پایه موضوع اوراق فروش تبعی در سبد سهامدار است. به عبارت دیگر، چنانچه سهام بانک پارسیان (نماد «وپارس») را در پرتفوی خود داشته باشید، می‌‌‌توانید به میزان تعداد سهامی که دارید، اوراق اختیار فروش آن را نیز خریداری کنید و به این ترتیب آسوده‌خاطر باشید که در سررسید یکساله می‌‌‌توانید سهام خود را به ارزش ۲۰۰تومان به فروش برسانید و سود بیش از ۲۹درصدی کسب کنید. اوراق یادشده با ارزش یک‌ریال به فروش خواهد رسید و باتوجه به سقف خریدی که برای هر شخص در نظر گرفته شده، ‌‌‌ حداکثر نقدینگی لازم برای خرید این اوراق - در صورت داشتن ۶۰۰‌هزار سهم «وپارس» در پرتفوی- برابر ۶۰‌هزار تومان است.

چنانچه قیمت سهام پیش از سررسید به بیش از ۲۰۰تومان برسد، سهامدار می‌‌‌تواند سهام خود را به قیمت بالاتر بفروشد و الزامی به نگهداری سهام تا سررسید وجود ندارد. اما چنانچه در تاریخ سررسید قیمت سهم کمتر از ۲۰۰تومان باشد، صندوق بازارگردانی امید لوتوس پارسیان سهام را به قیمت ۲۰۰تومان از سهامدارانی که اوراق اختیار فروش دارند، خریداری می‌کند. عرضه‌کننده اوراق مذکور صندوق بازارگردانی امید لوتوس پارسیان (تحت مدیریت شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان) است و کارگزاری پارسیان به‌عنوان کارگزار عرضه‌‌‌کننده تعیین شده است. اطلاعیه عرضه اوراق اختیار فروش تبعی سهام بانک پارسیان که توسط شرکت بورس اوراق بهادار تهران منتشر شده، ‌‌‌در سایت این شرکت در دسترس است.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: