کد خبر: ۲۰۶۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - 18 October 2022
در خبر دیگری اعلام شد که تولید صنعتی ژاپن در ماه اوت ۸/ ۵درصد افزایش یافت. به گزارش «ایسنا» از اکونومیک، بر اساس گزارشی که وزارت بازرگانی این کشور منتشر کرد، تولید صنعتی ژاپن در ماه اوت نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۸/ ۵ درصد بهتر از حد انتظار افزایش یافت.

دنياي اقتصاد : نخست‌وزیر ژاپن گفت: برای تصمیم‌گیری نهایی انتخاب رئیس بعدی بانک مرکزی ژاپن، چند ماه فرصت باقی است. به گزارش ایبِنا از رویترز، روز دوشنبه فومیو کیشیدا اشاره کرد که تا تصمیم‌گیری نهایی برای جانشینی هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، هنوز چند ماه باقی است و در جواب سوال‌‌ها، هیچ جدول زمانی و هیچ نامی از نامزدهای احتمالی در پارلمان ارائه نکرد. کیشیدا به قانون‌‌گذاران گفت که مناسب‌‌ترین فرد را برای جایگزینی کورودا که دوره او در هشتم ماه آوریل به پایان می‌‌رسد، انتخاب خواهد کرد، اما هیچ جزئیاتی در مورد این روند ارائه نکرد.

تحلیل‌گران و گزارش‌ها، ‌‌نام دو کارمند بانک مرکزی ژاپن، معاون رئیس کل، ماسایوشی آمامیا و معاون سابق فرماندار هیروشی ناکاسو را منتشر کرده‌‌اند که رویکردهای سیاستگذاری و سوابق آنها هم با یکدیگر و هم با کورودا متفاوت است. همچنین گمانه‌زنی‌‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه ممکن است کیشیدا فردی فاقد پیشینه سیاست پولی را انتخاب کند. به نظر می‌رسد این انتخاب، بر زمان خروج از سیاست پولی بسیار آسان ژاپن تاثیرگذار باشد.

کیشیدا در جلسه مجلس عوام گفت: باید فردی را انتخاب کنیم که برای ماه آوریل سال آینده مناسب‌‌ باشد. ما باید ضمن اهمیت دادن به آینده‌نگری و هماهنگی بین دولت و بانک مرکزی ژاپن، به انتصاب‌‌ها فکر کنیم. در حال حاضر، آمامیا و ناکاسو، دو هدف اصلی گمانه‌زنی‌‌ها به عنوان نامزدهای احتمالی هستند که به عنوان معاون‌‌های سابق و فعلی بانک مرکزی دارای تخصص بوده و به عنوان جفت مطمئنی برای خروج از نرخ‌‌های بهره بسیار پایین ژاپن در نظر گرفته می‌شوند.

ناکاسو از سیاست‌های محرک مالی نخست‌وزیر سابق شینزو آبه انتقاد کرده که به‌شدت به سیاست پولی متکی است، در حالی که نسبت به هزینه‌های تسهیل طولانی مدت هشدار داده است. آمامیا که بسیاری از ابزارهای سیاست پولی این بانک را توسعه داده، مغز متفکر مراحل تسهیل پولی غیر متعارف شناخته شده است.

رشد اقتصادی ژاپن صعودی است؟
در خبر دیگری اعلام شد که تولید صنعتی ژاپن در ماه اوت ۸/ ۵درصد افزایش یافت. به گزارش «ایسنا» از اکونومیک، بر اساس گزارشی که وزارت بازرگانی این کشور منتشر کرد، تولید صنعتی ژاپن در ماه اوت نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۸/ ۵ درصد بهتر از حد انتظار افزایش یافت.

این رقم به‌‌طور ماهانه ۴/ ۳ درصد افزایش یافت. محموله‌ها و موجودی‌‌ها هر دو در ماه اوت افزایش یافتند و از سوی دیگر موجودی کالا نسبت به ماه ژوئیه امسال سه درصد کاهش یافت. ظرفیت تولید تغییر چندانی نداشت در حالی که نسبت عملیاتی در ماه اوت نسبت به ماه قبل ۲/ ۱ درصد رشد کرد.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: