کد خبر: ۲۰۶۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - 17 October 2022
بیمه مرکزی : تبیین شرایط و ارائه راهکارهای فنی برای پذیرش بیمه‌نامه به‌عنوان وثیقه می‌تواند به جذابیت محصولات و خدمات این صنعت اضافه کند.

بیمه مرکزی : تبیین شرایط و ارائه راهکارهای فنی برای پذیرش بیمه‌نامه به‌عنوان وثیقه می‌تواند به جذابیت محصولات و خدمات این صنعت اضافه کند.

علی بنیادی‌نائینی که در جمع تعدادی از مشاوران مشاور وزیر اقتصاد، مدیران عامل و تنی چند از معاونان فنی شرکت‌های بیمه سخن می‌گفت، با اعلام این مطلب افزود: طراحی سامانه اسناد حوزه اقتصادی یک ضرورت است؛ اما باید تمام مسائل و راهکارهای اجرایی مرتبط با آن در کارگروه‌های علمی و کمیته‌های تخصصی بررسی شود. معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی، تکمیل زیرساخت‌های فنی را پیش‌نیاز طرح‌های نوین بیمه‌ای دانست و تصریح کرد: راه‌اندازی کمیته‌های تخصصی و نشست‌های چندجانبه با فعالان این حوزه در دستور کار نهاد ناظر صنعت بیمه قرار خواهد داشت.

در ادامه این نشست، محمد جلال، مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی با ابراز خرسندی از استقبال متولیان صنعت بیمه و مدیران ارشد شرکت‌های بیمه برای تبادل نظر در خصوص سامانه توثیق الکترونیکی روشمند و هوشمند (ستاره) از موضوع پذیرش بیمه‌نامه به‌عنوان وثیقه به‌عنوان یک مشوق بیمه‌ای یاد کرد و افزود: افزایش ضریب نفوذ بیمه به‌ویژه در رشته بیمه‌های زندگی می‌تواند از جذابیت‌های اجرای این طرح محسوب شود. وی با برشمردن دستاوردهای بانکی پس از اجرای طرح‌های مشابه خاطرنشان کرد: قابلیت تبدیل بیمه‌نامه به وثیقه می‌تواند پاداش صبوری بیمه‌گذاران تلقی شود همان‌گونه که در بازار سرمایه نیز این امتیاز در اختیار سهامداران قرار گرفته است. در ادامه این نشست، مدیرکل حقوقی بیمه مرکزی، مدیران عامل و معاونان فنی شرکت‌های بیمه با طرح پرسش‌ها، ابهامات، چالش‌ها و راهکارهای فرآیند تبدیل بیمه‌نامه به وثیقه، دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: