کد خبر: ۲۰۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - 17 June 2022
در حالی طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی قرار بود آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن حدود ۲۰۰میلیون تومان باشد که این مبلغ به ۳۲۰میلیون تومان افزایش یافته است.

بانکداری ایرانی- در حالی طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی قرار بود آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن حدود ۲۰۰میلیون تومان باشد که این مبلغ به ۳۲۰میلیون تومان افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی آبان‌ماه سال گذشته با اشاره به برنامه ساخت 4میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن (قانون جهش تولید مسکن) گفته بود: بانک‌های عامل وام 250 تا 450 میلیون تومانی قانون جهش تولید مسکن را که مصوبه شورای پول و اعتبار را دارد بر اساس سود شورای مذکور که 18 درصد است، تقسیط می‌کنند.

محمودزاده با تأکید بر این‌که مابه‌التفاوت این سود توسط صندوق ملی مسکن پرداخت می‌شود در پاسخ به این پرسش که مابه‌التفاوت چه‌میزانی است، ابراز کرد: این مابه‌التفاوت برای گروه‌های مختلف، متفاوت است. طی هفته آینده (هفته چهارم آبان‌ماه سال 1400) در رابطه با جدول مابه‌التفاوت سود تسهیلات قانون جهش تولید مسکن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی با اعلام این‌که سود این تسهیلات برای دهک‌های یک تا 3 بالغ بر 5 درصد است، گفت: برای دهک‌های درآمدی دیگر بر اساس توان پرداخت و توان مالی تنظیم شده است.

محمودزاده تصریح کرد: آورده اولیه متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن برای دهک‌های اول تا سوم درآمدی 20 میلیون تومان پیش‌بینی شده و برای سایر دهک‌ها هم مانند قبل این آورده 40 میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: این پول برای ثبت‌نام اولیه است و مابه‌التفاوت بین تسهیلات و قیمت تمام‌شده طی 5 مرحله که در قرارداد می‌آید از متقاضیان دریافت می‌شود.

به گزارش تسنیم، با توجه به اظهارات محمودزاده آورده سایر دهک‌ها در 5 مرحله حدود 200 میلیون تومان است، این در حالی است که برخی متقاضیان تأییدشده نهضت ملی مسکن در تماس با خبرگزاری تسنیم از افزایش آورده خود در طرح مذکور خبر دادند.

بر این اساس طبق اعلام شرکت عمران شهر جدید پرند متقاضیان باید طی 8 مرحله 320 میلیون تومان آورده خود را واریز کنند، به‌عبارت دیگر متقاضیان باید هر مرحله 40 میلیون تومان به حساب مسدودشده خود نزد بانک مسکن واریز کنند. طبق اعلام شرکت عمران پرند، مبلغ آورده متقاضیان "علی‌الحساب" است، یعنی احتمال افزایش آن در آینده وجود دارد.

به گزارش تسنیم، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته در حاشیه آغاز عملیات اجرایی 15 هزار و 480 واحد نهضت ملی مسکن در چیتگر با اشاره به اینکه تاکنون 70 درصد زمین 4 میلیون مسکن نهضت ملی شناسایی شده است، گفته بود: امروز یک میلیون و 400 هزار واحد نهضت مسکن ملی آماده بارگذاری است.
وی با اشاره به اینکه یک میلیون و 350 هزار واحد این طرح در دست اجراست، افزود: بر اساس توافق‌های به‌عمل‌آمده با بنیاد مسکن، ستاد اجرایی امام و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به‌ترتیب 100 هزار، 50 هزار و 100 هزار واحد مسکن در قالب نهضت ملی مسکن ساخته خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه قیمت تمام‌شده نهضت ملی مسکن قابل پیش‌بینی نیست، گفت: با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی، قیمت نهضت ملی مسکن افزایش خواهد یافت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: