کد خبر: ۲۰۳۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - 15 June 2022
براساس بررسی‌های صورت گرفته از تاریخ ششم فروردین ماه تا ۲۱ خرداد سال ۱۴۰۱ در مجموع ۹۵ هزار و ۳۰۱ درخواست مجوز در درگاه ملی مجوزها ثبت شده که از این تعداد ۲۲ هزار و ۷۸۹ مجوز صادر شده است.

بانکداری ایرانی- براساس بررسی‌های صورت گرفته از تاریخ ششم فروردین ماه تا ۲۱ خرداد سال ۱۴۰۱ در مجموع ۹۵ هزار و ۳۰۱ درخواست مجوز در درگاه ملی مجوزها ثبت شده که از این تعداد ۲۲ هزار و ۷۸۹ مجوز صادر شده است.

به گزارش تسنیم، چند سالی است که وضعیت نامطوب کشور در حوزه کسب و کارها مورد توجه قرار گرفته و کلید واژه تسهیل فضای کسب و کار شنیده می‌شود. بحث صدور مجوزها یکی از مراحلی است که کسب و کارها همواره از آن شکایت دارند چرا که زمان زیادی را باید منتظر بمانند و گاها دستگاه‌ها تصمیمات سلیقه‌ای در این خصوص می‌گیرند.

از جمله راهکارهایی که از اواخر سال گذشته در حوزه تسهیل دریافتمجوزهای کسب و کار پیگیری شد، شفاف‌سازی شرایط مجوزها به منظور حذف امضاهای طلایی بود که به گفته وزارت اقتصاد این مرحله در خصوص مجوزهای بسیاری از دستگاه‌ها انجام شده است.

پس از آن اعلام شد که همه دستگاه‌های مرجع صادرکننده مجوز باید به درگاه ملی مجوزها متصل شوند که در نتیجه این فرآیند در زمان حاضر بسیاری از دستگاه‌های دولتی به این سامانه متصل شدند و اخیرا نیز فرآیند شفاف‌سازی مجوزها و اتصال شهرداری‌ها نیز آغاز شده است.

براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی مرکز تسهیل مجوزهای کسب و کار، از تاریخ ششم فروردین ماه تا 21 خرداد سال 1401 در مجموع 95 هزار و 301 درخواست ثبت شده که از این تعداد 22 هزار و 789 مجوز صادر شده است. به گفته وزیر اقتصاد حدود 50 درصد از درخواست کنندگان دچار نقص مدارک هستند و به همین دلیل ادامه فرآیند دریافت مجوز آنها منوط به تکمیل مدارک خواهد بود.

در بین دستگاه‌های مرجع صدور مجوزهای کسب و کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بالاترین تعداد درخواستی با 56 هزار و 481 مجوز را داشته که 21 هزار و 561 (38 درصد) مجوز را صادر کرده است. نکته قابل توجه اینکه وزارت کار که مرجع صدور مجوزهای مربوط به کسب و کارهای خانگی نیز هست تاخیر در صدور مجوزها مربوطه نداشته است.

لازم به ذکر است که وزارت راه از میان سه هزار و 907 درخواست مجوز تنها 36 مجوز را صادر کرده و در خصوص 679 مجوز دیگر، نسبت به زمان تعیین شده تاخیر دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: