کد خبر: ۲۰۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۹ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - 14 June 2022
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: هیچ محدودیت برق‌رسانی ناشی از کمبود تولید تا این لحظه در سراسر کشور نداشته‌ایم و وضعیت شبکه سراسری برق تا این لحظه پایدار بوده است.

بانکداری ایرانی- مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: هیچ محدودیت برق‌رسانی ناشی از کمبود تولید تا این لحظه در سراسر کشور نداشته‌ایم و وضعیت شبکه سراسری برق تا این لحظه پایدار بوده است.

به گزارش مهر به نقل از شرکت مدیریت شبکه برق، مصطفی رجبی مشهدی افزود: شاه‌کلید عبور از زمان اوج مصرف امسال این است که مردم ساعت‌های اوج مصرف که از ساعت ۱۲ تا ۱۷ و شب‌ها از ساعت ۲۰ تا ۲۳ است را رعایت کنند.

وی ادامه داد: امسال برای ساخت تا ۶ هزار مگاوات نیروگاه هدف‌گذاری کردیم که بخش عمده‌ای از آن به مدار آمده و در بخش مصرف هم همکاری خوبی را مشترکان با ما دارند بخصوص در ساعت‌های اوج مصرف، ولی لازم است بخش خانگی که تقریباً نیمی از مصرف کشور را به خودش اختصاص می‌دهد قدری صرفه‌جویی کند.

سخنگوی صنعت برق گفت: شاید حتی ۱۰ درصد صرفه‌جویی در این بخش خیلی بتواند تأثیرگذار باشد.

رجبی مشهدی ادامه داد: زیاده‌روی در مصرف هر چیزی پسند نیست و در خصوص برق سعی کنید در ساعت‌های اوج مصرف از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنید یا حداقل به طور هم‌زمان استفاده نشود.

ارسال تذکر به اداره‌های پرمصرف در تهران

وی افزود: روزانه ۱۰ تا ۱۵ تذکر به ادارات و وزارتخانه‌های پرمصرف برق در تهران ارسال می‌شود.

سخنگوی صنعت برق گفت: پیش‌بینی می‌شود در دو یا سه روز آینده باتوجه‌به تذکراتی که برای کاهش مصرف برق به دستگاه‌های پرمصرف داده شده، روند اجرایی بهتر شود.

رجبی مشهدی ادامه داد: ادارات باید برای استان‌هایی که در مناطق عادی هستند نیم ساعت قبل از پایان کار، وسایل سرمایشی و کولرها را خاموش کنند که این موضوع در کاهش مصرف بسیار تأثیرگذار است.

وی افزود: اجرای این طرح روزانه هزار مگاوات صرفه‌جویی در مصرف برق به دنبال دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: