کد خبر: ۲۰۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - 12 June 2022
سرقت از بانک ملی ایران شعبه دانشگاه بهانه‌ای شد تا موضوع امنیت بانک‌ها در تهران توسط رئیس پلیس پایتخت توضیح داده شود.

صبح روز دوشنبه ۱۶ خرداد خبر پیچیده‌ترین و بزرگترین سرقت‌ بانک منتشر شد. سرقتی که از صندوق امانات شعبه دانشگاه بانک ملی ایران در خیابان انقلاب تهران انجام شده بود. اما خبر دستگیری سارقان این صندوق امانات و بازگرداندن تعداد کثیری از اموال مسروقه خبر مهم دیگری بود که روز گذشته منتشر شد.

 سرقت از بانک ملی ایران شعبه دانشگاه بهانه‌ای شد تا موضوع امنیت بانک‌ها در تهران توسط رئیس پلیس پایتخت توضیح داده شود.

بر اساس گزارش ایسنا، حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره امنیت شعب بانک‌ها و اینکه آیا ممکن است فهرستی از شعب ناامن بانک‌ها در تهران اعلام شود، گفت: ابتدا لازم است بگویم که زبده‌ترین ماموران پلیس در هر فصل یک‌بار اقدام به بازدید امنیتی از تمام شعب بانک‌ها در سطح شهر تهران کرده و نکات امنیتی، ایمنی و خلاهای موجود را به مسئولان بانک اعلام می‌کنند. در اینجا روسای بانک‌ها موظفند که ضعف‌های تشخیص داده‌ شده را در زمان تعیین شده رفع کنند.


حسین رحیمی اظهار کرد: ما تعدادی بانک داریم که موارد ایمنی را رعایت نکردند. دوربین‌هایشان دچار مشکل است و بعضی از مشکلات ایمنی و حفاظتی و مراقبتی را دارند. در همین بانکی که مورد سرقت قرار گرفت، سارقان با پریدن از بالای در پارکینگ توانستند وارد ساختمان شوند و ۱۰ تا ۱۲ ساعت هم آنجا حضور داشتند.

وی ادامه داد: هیچ فردی هم برای نگهبانی آنجا نبود. این سارقان حوالی ساعت ۲ بامداد روز سیزدهم خرداد وارد شعبه شده بودند، اما هیچ فرد نگهبانی آنجا نبود. وقتی هم که پرسیدیم چرا نگهبانی آنجا حضور نداشت، گفتند تشخیص این‌طور بوده است. خب این را دیگر هر انسانی می‌داند که باید در چنین بانکی نکات ویژه امنیتی رعایت شود.


به گفته رحیمی افزود: در این بانک اموال مردم قرار داشت، هزار صندوق امانت وجود داشت و حتما باید نکات امنیتی را رعایت می‌کردند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره اینکه به نظر می‌رسد دستوران پلیس الزام‌آور نبوده‌اند، گفت: اجرای دستورات پلیس الزام‌آور است. بانک‌ها باید آن را در موعد مقرر رعایت کنند. اگر این اتفاق رخ ندهد، مسئولان بانک طی هماهنگی که با دادستانی به عمل آمده به‌دلیل ترک فعل تحت پیگرد و تعقیب قرار می‌گیرند.

همچنین در صورت هماهنگی با دادستانی امکان اعلام اسامی شعب ناامن نیز وجود دارد و در واقع ترک فعل کنندگان افرادی هستند که با عدم انجام یکسری اقدامات امنیتی و توجه به هشدارها، بانک را ناامن کرده‌اند.

حسین رحیمی با تاکید بر اینکه برابر قانون اگر این موارد رعایت نشود، مدیران بانک حتما باید به‌عنوان ترک فعل پاسخنگو باشند، درباره پلمب شعب ناامن بانک‌ها نیز به افزود: اتفاقا ابلاغ کردم تا درمورد بانک‌هایی که دو سه بار تذکر از سوی پلیس دریافت کرده اما به آن توجه نکرده و موارد گفته شده را رعایت نکرده‌اند، حتما بعد از این دستور پلمب صادر شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: