کد خبر: ۲۰۳۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 14 May 2022
رییس اتحادیه فروشندگان مرغ و گوشت اهواز از نحوه تعیین سود مرغ توسط سازمان جهاد کشاورزی استان در بازار اهواز انتقاد کرد.

بانکداری ایرانی-رییس اتحادیه فروشندگان مرغ و گوشت اهواز از نحوه تعیین سود مرغ توسط سازمان جهاد کشاورزی استان در بازار اهواز انتقاد کرد.

سید اصغر حسینی بهارانچی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه قیمت مرغ در حال حاضر افزایش پیدا کرده است و طبق قیمت مرغ تعیین شده توسط دولت باید ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته باشد، اظهارکرد:‌ در روز پنج‌شنبه قرار بر این بود که مرغ کشتار روز بین ۸۰ توزیع کننده به قیمت ۳۰ هزار تومان توزیع شود و آن‌ها نیز با احتساب سه هزار تومان سود، با قیمت ۳۳ هزار تومان توزیع کنند.

وی تصریح کرد: در این بین، جهاد کشاورزی مرغ را بین ۵۴ توزیع کننده توزیع کرد و قرار بود بقیه مرغ را در روز بعد توزیع کند اما در روز بعد قیمت مرغ را به نرخ نهایی ۴۸ هزار تومان یعنی ۱۵ هزار تومان بیشتر از قیمت روز قبل افزایش داد و این مساله باعث بروز بحث و درگیری و نارضایتی کشتارگاه‌ها شد.

حسینی بهارانچی عنوان کرد: طبق قیمتی که دولت تعیین کرده است، مرغ کشتار روز باید ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته باشد. یعنی دولت قیمت مرغ را برای مرغ فروشان ۵۴ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین کرد تا مرغ فروشان مرغ را با قیمت ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان بفروشند اما جهاد کشاورزی این سود را تقسیم کرد.

وی ادامه داد: در این زمینه جهاد کشاورزی سود مرغ فروش را ۲ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین کرد که این موضوع یک ظلم در حق بقیه دست اندرکاران بازار مرغ است و سود ۵۰۰ تومانی برای توزیع‌کننده‌ها در نظر گرفت که با احتساب سود ۵۰۰ تومانی قبلی، سود آن‌ها هزار تومان شد. سود کشتارگاه‌ها نیز هزار و ۱۰۰ تومان بود که ۹۰۰ تومان سود برای کشتارگاه‌ها در نظر گرفته شد وبه طور کلی سود آن‌ها به ۲ هزار تومان رسید.

رییس اتحادیه فروشندگان مرغ و گوشت اهواز با اشاره به اینکه مرغ را به همه توزیع کننده‌ها ندادند و در حق آن‌ها ظلم کردند، تصریح کرد: آیا درست است کشتارگاه‌هایی که روزی ۴۰ تا ۵۰ تن مرغ کشتار می‌کنند دو هزار تومان سود دریافت کنند اما مرغ فروشی که روزانه تنها ۵۰ کیلوگرم مرغ می‌خرد سود آن دو هزار و ۴۰۰ تومان باشد. پس پول آب، برق، مالیات و دارایی کشتارگاه‌ها و توزیع کننده‌ها چه می‌شود و این ظلم است.

وی با بیان اینکه قیمت تخم مرغ در حال حاضر تغییر نکرده است و به همان قیمت سابق به فروش می‌رسد، عنوان کرد: دولت قیمت تخم مرغ را تغییر داده است اما به دلیل اینکه تخم مرغ خریداری‌شده با قیمت، هنوز در بازار وجود دارد به همان قیمت سابق بازار به فروش می‌رسد.

حسینی بهارانچی با اشاره به اینکه تخم مرغ قرار است ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته باشد، افزود: قیمت هر عدد تخم مرغ قرار است به بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ تومان برسد؛ یعنی هر شانه‌ ۷۶ هزار تومان قیمت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه قیمت ماهی در دسترس نیست و قیمت ماهی بستگی به نوع آن دارد، گفت: قیمت گوشت قرمز نیز تغییر نکرده است و به همان قیمت سابق به فروش می‌رسد.

رییس اتحادیه فروشندگان مرغ و گوشت اهواز بیان کرد: با توجه به اینکه به دلیل افزایش قیمت‌ها توان خرید مردم بسیار پایین آمده است در این زمینه هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: