کد خبر: ۲۰۲۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - 03 April 2022
قیمت دلار در صرافی ملی از روز ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا به همین امروز در محدوده ۲۴ الی ۲۵ هزار تومانی نوسان کرد. همچنین در این بازه زمانی قیمت دلار در بازار آزاد به بیش از ۲۷ هزار تومان رسید.

با پایان تعطیلات نوروزی قیمت دلار در صرافی ملی و بازار آزاد نسبت به آخرین روز معاملاتی اسفند ماه افزایش یافت. کارشناسان عقیده دارند قیمت دلار به کمتر از ۲۵ هزار تومان نمی‌رسد.

 قیمت دلار در صرافی ملی از روز ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا به همین امروز در محدوده ۲۴ الی ۲۵ هزار تومانی نوسان کرد. همچنین در این بازه زمانی قیمت دلار در بازار آزاد به بیش از ۲۷ هزار تومان رسید.

در حال حاضر قیمت دلار در صرافی ملی ۲۵ هزار و ۳۱۶ تومان و در بازار آزاد ۲۷ هزار و ۵۰ تومان است.

از ۲۹ اسفند ماه تا به امروز قیمت دلار در صرافی ملی رشد ۱٫۲ درصدی داشت و قیمت دلار در ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ نسبت به ۲۵ اسفند سال ۱۳۹۹ بازدهی ۲/۷۹ درصدی را تجربه کرد.

دلار در انتظار مذاکرات وین
قیمت دلار در تعطیلات نوروزی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد زیادی را تجربه کرد. کارشناسان می‌گویند نوسان قیمت دلار به علت عدم قطعیت در مذاکرات برجام است.

بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که قیمت دلار به کمتر از ۲۵ هزار تومان نمی‌رسد. با توافق در کوتاه مدت دلار به طور موقت با میانگین قیمت ۲۰ الی ۲۴ هزار تومان معامله می‌شود و پس از آن به محدوده ۲۵ هزار تومانی خود باز می‌گردد.


معامله‌گران با اخبار رسیده از مقر مذاکرات وین مسیر حرکت خود را مشخص می‌کنند. اما با گذشت چندین ماه از شروع این مذاکرات همچنان اختلافات کلیدی مانعی برای رسیدن توافق هسته‌ای اعلام می‌شود.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی مدعی شد که حصول توافق بر سر احیای برجام ممکن است روزها و یا حتی هفته‌ها به طول بینجامد. این اظهار نظر روی انتظارات بازار اثرگذار است زیرا یکی از عوامل محدود شدن سطح نوسان در بازار ارز امید به توافق بود.

بازار تصور می‌کرد که با توافق علاوه بر تقویت فروش نفت ایران بخش زیادی از منابع ارزی کشور آزاد می‌شود. این آزادی سازی روی توان دولت در عرضه ارز اثر گذار خواهد بود. تاخیر در توافق می‌تواند آن دسته از معامله‌گران را که روی نوسان سودگیری می‌کنند فعال کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: