کد خبر: ۲۰۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - 26 March 2022
همه‌گیری ویروس کرونا صنعت بانکداری را تقریباً در همه‌جای دنیا تحت تأثیر قرار داد و بسیاری از ارزش‌ها و استراتژی‌های کلان را که سال‌ها مورد توجه بوده، به چالش کشید.

همه‌گیری ویروس کرونا صنعت بانکداری را تقریباً در همه‌جای دنیا تحت تأثیر قرار داد و بسیاری از ارزش‌ها و استراتژی‌های کلان را که سال‌ها مورد توجه بوده، به چالش کشید.

 سبک سنتی مدیریت که دانش‌آموخته و تربیت‌شده مکتب محافظه‌کارانه‌ای بود که همواره در مسیر حفظ وضع موجود قدم برمی‌داشت، در مواجهه با این پدیده با چالش‌های اساسی روبه‌رو شده و به نظر می‌رسد رویکرد‌ها و استراتژی‌های مدیریتی و عملیاتی تحول دیجیتال از راه‌های بهبود وضع موجود باشند.

ازطرفی در دوران همه‌گیری، انتظارات دیجیتالی مشتریان به‌شدت افزایش یافته و با خروج از این بحران، تفاوت سازمان‌های پیشرو در تحول دیجیتال با سازمان‌هایی که به‌صورت جعلی خود را پشتیبان تحولات معرفی کرده‌اند، یعنی به‌دنبال تغییرات سطحی برای پاسخگویی به نیازهای کوتاه‌مدت بوده‌اند، بیش از پیش مشخص خواهد شد که بانک ایران زمین هم با ارائه خدمات به روز و متنوع انتظارات مشتریان را به مراتب بالابرد .

پر واضح است که رفتارهای بانکی و پرداختی مصرف‌کنندگان به طرز چشم‌گیری در این دوران تغییر کرده است به طوری که روش‌های سنتی جذب مشتری، بعد از پاندمی کرونا کارایی ندارند.

بانکداری دیجیتال از کانون توجه جوانان فراتر رفته و به روشی استاندارد برای تمام خدمات مالی تبدیل شده است که دراین شرایط مشتریان بانک ایران زمین وفادارترخواهند بود.

با فروکش‌کردن پاندمی کرونا، مؤسسات مالی و بانک‌ها متوجه خواهند شد که وجود شعب فیزیکی و حضور پرتعداد در خیابان، الزامی برای جذب یا حفظ مشتریان نیست و بازگشت به پول نقد، چک یا سیستم‌های فروش که به تعاملات حضوری نیاز دارد، امکان‌پذیر نخواهد بود یا دست‌کم سخت‌تر خواهد شد.

کرونا ضرورت ارزیابی مجدد مدل‌های کسب و کاری موجود، ساختار و معماری سیستم‌های پردازشی و شبکه‌های توزیع و تعهد به نوآوری برای درک نیازهای مصرف‌کنندگان را به‌وضوح نمایان کرده است. بدیهی است که این موارد، انتظار ارائه راه‌حل‌های دیجیتالی ساده را افزایش می‌دهند.
بانک ایران زمین با ارایه خدمات متنوع در حوزه دیجیتال در دوران کرونا رقبای قدری را کنار زد و در بانکداری نوین هر جا صحبت از بانک به میان می آید بانک ایران زمین بر سر زبان ها می درخشد .

در واقع مدل بانکداری جدید انعکاسی از رقابت چابک و تهاجمی با انتظار بهره‌وری بیشتر برای سهام‌داران است. در این نوع بانکداری کارایی حاصل از مدل‌های مبتنی بر پلتفرم هم بسیار پر‌ رنگ و قابل توجه است که بانک ایران زمین بسیار موفق عمل کرده است.

طبق تحقیقات انجام‌شده، اکثر بانک‌های موفق از جمله ایران زمین به‌ دنبال تحول دیجیتال همراه با نوآوری‌های پیشرفته هستند تا سطوح سودآوری خود را ارتقا دهند؛ به همین دلیل شکاف ایجادشده در جذب و رضایت‌مندی مشتریان و کارایی و بلوغ دیجیتال، بین بانک‌های پیشرو در تحول دیجیتال و بانک‌های سنتی به‌وضوح مشخص است.

بسیاری از مؤسسات مالی و بانک‌ها، بهبود تجربه مشتریان را در اولویت خود قرار داده‌اند، در حالی که سایر مؤسسات، طبق روال سال‌های گذشته هنوز بر محدود کردن و مدیریت هزینه‌ها تمرکز دارند.

تغییرات ساختاری در نیروی انسانی، هزینه‌های آموزش و توانمند‌سازی، بازطراحی مدل‌های کسب‌و‌کاری که به‌دلیل ایجاد ساختارهای غیررسمی قدرت یا منافع، به بروز مقاومت درون‌سازمانی طی زمان منجر شده‌اند، از جمله ریسک‌های حرکت در مسیر تحول دیجیتالی هستند .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: