کد خبر: ۲۰۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - 16 March 2022
کمتر از پنج روز به پایان سال ۱۴۰۰ مانده و گزارش‌های میدانی از بازار ارز حاکی از آن است که در روزهای پایانی سال، تقاضا برای خرید ارز در این بازار به‌خصوص در بازار غیررسمی شدت گرفته است.

کمتر از پنج روز به پایان سال ۱۴۰۰ مانده و گزارش‌های میدانی از بازار ارز حاکی از آن است که در روزهای پایانی سال، تقاضا برای خرید ارز در این بازار به‌خصوص در بازار غیررسمی شدت گرفته است.

به گزارش ایسنا، در شرایطی به روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ نزدیک می‌شویم که بررسی اوضاع خرید و فروش ارز در بازار ارز بیانگر افزایش تقاضا در این بازار است و مشاهدات حاکی از آن است که بیشتر این تقاضاها در بازار غیررسمی ارز تامین می‌شود.

در این بین، مشاهدات امروز از صرافی‌ها نشان می‌دهد که تعداد کمی از خرید و فروش‌ها در صرافی‌های مجاز صورت می‌گیرد و صرافی‌ها به نسبت خلوت هستند.

از سوی دیگر، وضعیت‌ قیمت‌ها در بازار ارز به خصوص برای دلار تقریبا نوسانات قابل توجهی در کاهش و افزایش نرخ این ارز را نشان نمی‌دهد و نرخ خرید و فروش دلار در صرافی‌ها از ۲۴ هزار و ۱۰۰ تا ۲۴ هزار و ۷۰۰ هزار تومان در نوسان است. اما دلار در بازار غیررسمی ارز و نزد دلالان با فاصله ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومانی با صرافی‌ها در محدوده ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان معامله می‌شود.

در شرایطی که فعالان بازار ارز معتقدند که این بازار همچنان تحت تاثیر مذاکرات وین قرار دارد، دو پیش‌بینی متفاوت از سوی فعالان ارز درباره آینده بازار ارز مطرح می‌شود.

اولین پیش‌بینی این است که بعد از تعطیلات سال نو، روند کاهشی در بازار شدت خواهد گرفت. پیش‌بینی متفاوتی که از سوی دلالان مطرح می‌شود، این است که معمولا با آغاز تعطیلات عید و تعطیلی صرافی‌ها، بازار ارز بیشتر تحت تاثیر عملکرد فعالان غیررسمی همچون دلالان قرار می‌گیرد و نرخ‌ها به سمت صعودی شدن حرکت خواهد کرد.

درحالیکه این اظهارات درباره آینده بازار ارز از سوی فعالان غیررسمی مطرح می‌شود، فعالان رسمی این بازار همچون صراف‌ها معتقدند که در سال آینده و در ایام تعطیل، افزایش قیمت‌ها در بازار ارز تحت تاثیر تعطیلات پیش رو طبیعی و روال هرساله است.

البته، مشاهدات وضعیت فروش ارز مسافرتی در بازار نیز حاکی از آن است که صرافی‌ها خیلی محدود به این نیاز متقاضیان پاسخ می‌دهند و فقط به درخواست ارز مسافرتی برای کشورهای باویزا پاسخ داده می‌شود.

اعلام مسئولان حاکی از نبود کمبود ارزی است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: