رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در سفر به استان قم بر عدالتمحوری، اعتمادآفرینی و رفع موانع مالیاتی مؤدیان، به عنوان رویکردهای اصلی نظام مالیاتی تاکید کرد. به گزارش رسانه مالیاتی ایران، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و نماینده تامالاختیار وزیر امور اقتصادی و دارایی و هیات همراه در سفر به استان قم، با مقامات و مردم این استان دیدار و گفتوگو کردند.
به گزارش بانکداری ایرانی ، نشست صمیمی با مردم و مؤدیان مالیاتی و تاکید بر حل مشکلات و رفع موانع مالیاتی آنان از برنامههای کاری داوود منظور و هیات همراه در این سفر بود. در این نشست مردم استان قم، برخی از مسائل و مشکلات مالیاتی خود را با رئیسکل سازمان امور مالیاتی کشور در میان گذاشته و خواستار رفع این مشکلات و دغدغهها شدند.
وی هم در این خصوص دستورات لازم را صادر کرد. رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین در این سفر به عنوان نماینده تامالاختیار وزیر امور اقتصادی و دارایی در مصاحبه با صداوسیمای مرکز قم اظهار کرد: در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قم ۳۰کارشناس در قالب هفتگروه شامل مدیران و کارشناسان مالیاتی، بورس و سهام عدالت، امور تملیکی، گمرک، شورای هماهنگی بیمهها، بانکها و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان حضور دارند و آماده پاسخگویی به مسائل و درخواستهای مردم هستند.
وی افزود: مردم و اصناف با حضور در این اداره کل، مشکلات و درخواستهای خود را به کارشناسان مربوطه ارائه و کارشناسان نیز با صبر و حوصله، مراجعان را راهنمایی میکنند و اگر این درخواستها، نیازی به پیگیری از مرکز داشته باشد، کد رهگیری در اختیار مراجعهکننده قرار میگیرد. سپس این درخواستها به واحدهای مربوطه در وزارتخانه ارائه خواهد شد و مردم میتوانند از طریق کد رهگیری که در اختیار دارند، پیگیر درخواستهایشان شوند.
نماینده وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: میز ارائه خدمت و ارتباطات مردمی دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی با هدف پاسخگویی به شکایات، مشکلات و درخواستهای فعالان اقتصادی، مردم، اصناف و واحدهای تولیدی در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان برقرار است. وی در پایان خاطرنشان کرد: این امکان نیز برای مردم فراهم است که از طریق سامانه تلفنی۱۱۱ مسائل و درخواستهایشان را مطرح کنند.