کد خبر: ۲۰۰۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۰۷ دی ۱۴۰۰ - 28 December 2021
یک نماینده سابق مجلس معتقد است که کارت‌های اعتباری چندین کاربرد متفاوت دارد و می‌توان این کارت‌ها را در حوزه‌های مختلف به کار گرفت.

یک نماینده سابق مجلس معتقد است که کارت‌های اعتباری چندین کاربرد متفاوت دارد و می‌توان این کارت‌ها را در حوزه‌های مختلف به کار گرفت.

به گزارش بانکداری ایرانی ، غلامرضا شرفی با بیان اینکه کارت‌های اعتباری چندین کاربرد متفاوت دارد و می‌توان این کارت‌ها را در حوزه‌های مختلف به کار گرفت، اظهار داشت: نمی‌توان کاربرد کارت‌های اعتباری را تنها به خرید کالا یا ارائه تسهیلات محدود کرد، بلکه از این کارت‌ها می‌توان استفاده‌های وسیع‌تری کرد. به عنوان مثال از کارت‌های اعتباری می‌توان سرانه اصحاب فرهنگ و هنر را واریز کرد یا سرانه انرژی خانوار را واریز کرد یا اینکه از کودکان و افراد محروم جامعه حمایت‌های مالی انجام داد.

وی گفت: مصرف سوخت کشور به حدی است که با هدفمند کردن مصرف سوخت و یارانه‌های پنهان می‌توان بخشی از مشکلات معیشتی و زندگی مردم را رفع کرد. مبالغ حاصل از هدفمند کردن یارانه‌های پنهان انرژی باید در کارت‌های اعتباری واریز شود و این کارت‌ها در اختیار افراد نیازمند قرار بگیرد تا از این طریق هم معیشت طبقات ضعیف بهبود پیدا کند و هم از فرار سرمایه و هدررفت سرمایه جلوگیری شود.

نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر از ابزارهای نوین بانکی مانند کارت اعتباری به خوبی و دقیق بهره برده نمی‌شود و فقط یک چیزی را شنیده‌ایم و می‌خواهیم هرچه سریع‌تر و بدون تحقیق و پایش دقیق از آن استفاده شود.

شرفی معقتد است: اینکه تسهیلاتی را در قالب کارت‌های اعتباری تخصیص می‌دهند، تنها یکی از جنبه‌های کارکردی کارت‌های اعتباری است و تنها به این یک مورد محدود نمی‌شود و جنبه‌های دیگر آن را باید مورد استفاده قرار داد.

وی بیان داشت: مثلاً من به هدفمند کردن یارانه‌های پنهان انرژی اشاره کردم که کارت‌‎های اعتباری را می‌توان برای واریز درآمدهای ناشی از هدفمند کردن یارانه‌های پنهان مورد استفاده قرار داد. در کنار این مورد می‌توانیم به نقش کارت‌های اعتباری در حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر یا به نقش این کارت‌ها در حوزه بهبود شرایط درمان اشاره کرد.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: