کد خبر: ۱۹۸۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - 09 November 2021
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکبار برای همیشه بانک‌ها باید به پای میز محاکمه آمده و حسابشان روشن گردد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکبار برای همیشه بانک‌ها باید به پای میز محاکمه آمده و حسابشان روشن گردد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از بانک‌ها بیان کرد: آیت‌الله جوادی آملی می‌فرمودند در زمان انقلاب چندین جا را آتش می‌زدند آنها شامل سینماها، مشروب‌فروشی‌ها و بانک‌ها بود. خوشبختانه پس از انقلاب سینماها تا حدی اسلامی شدند و مشروب‌فروشی‌ها هم جمع گشتند، اما بانک‌ها در لباس بانکداری اسلامی ربا را نهادینه کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: من چند روز گذشته به قرارداد یکی از بانک‌ها با شخصی برخوردم که جریمه معوقه فرد از سه میلیون تومان به ۱۲۰ میلیون تومان رسیده بود. این احکام چگونه صادر می‌شود؟ آیت‌الله مکارم شیرازی صراحتا اعلام کردند که این کارها سرقت و دزدی است و مطابق اصل ۶۹ قانون اساسی دولت موظف است ثروت ناشی از ربا را باز پس بگیرد، اما ما علنا در بانک‌ها ربا را نهادینه کردیم.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این‌که هشت میلیارد دلار پول آب‌های برون مرزی در حسابی غیر از این حساب ذخیره شده و سود اخذ می‌شود یک تخلف بارز است. یکبار برای همیشه باید بانک‌ها را به پای میز محاکمه کشاند و حساب بانک‌ها را روشن کرد.

انتهای پیام

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: