کد خبر: ۱۹۷۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - 11 September 2021
شرکت به پرداخت ملت یکی از مهمترین شرکت‌های حوزه پرداخت الكترونیک است که در واقع بالاترین تراکنش‌ها و مبالغ تراکنشی را به خود اختصاص می دهد و فاصله عملکردی خود با دیگر شرکت ها را همواره با رقم زیادی حفظ کرده است.

شرکت به پرداخت ملت یکی از مهمترین شرکت‌های حوزه پرداخت الكترونیک است که در واقع بالاترین تراکنش‌ها و مبالغ تراکنشی را به خود اختصاص می دهد و فاصله عملکردی خود با دیگر شرکت ها را همواره با رقم زیادی حفظ کرده است.


به گزارش بانکداری ایرانی، این شرکت بر اساس نشریات داخلی و موسسات مالی داخلی و نشریات خارجی یز از جمله شرکت‌های معتبر ایرانی در عرصه پرداخت در منطقه است.

چرا که بر اساس آخرین گزارش نشریه نیلسون‌ریپورت؛ این شرکت با کسب جایگاه برتر منطقه در میان شرکت‌های فعال در عرصه پرداخت الکترونیک، معرفی شد. شرکت بنا بر رتبه‌بندی جدید نشریه مرجع و معتبر نیلسون‌ریپورت در سال 2020، علاوه بر در اختیار داشتن رتبه‌های نخست منطقه‌ای و کشوری، در سال گذشته توانست جایگاه پانزدهم را به سیزدهم ارتقا دهد.

این گزارش می‌افزاید که این رتبه‌بندی که در شماره 1199 نشریه نیلسون‌ریپورت مورخ سپتامبر 2020 منتشر شده است، نشان‌دهنده تغییرات مثبت و تحول کمی و کیفی در ارائه محصولات و خدمات شرکت" به‌پرداخت ملت " است که به عنوان ، برترین شرکت منطقه (خاورمیانه) محسوب می‌شود.

اما برای اینکه وضعیت شرکت را در عرصه پرداخت در داخل ایران، بررسی بیشتری داشته باشیم باید به گزارش شرکت شبکه پرداخت الکترونیکی پرداخت کارت ایران یا همان شاپرک که به عنوان بستر شبکه کارتی نیز معرفی می شود، مراجعه کرد.
بر اساس گزارش شاپرک، در پایان پنج ماهه منتهی به 31 مرداد 1400 شرکت به پرداخت به نقل شاپرک بالاترین مبلغ تراکنش را به خود اختصاص اده است.

 


شرکت به‌پرداخت بر فراز شرکت‌های پرداخت ایران و منطقه

در واقع ارزش تراکنش های شاپرک در این ماه 5638 میلیارد ریال بود که از این حدود 20 درد یعنی حدود هزار میلیارد ریال از این مبلغ به به پرداخت ملت یکی از بزرگترین ریر مجموعه های بانک ملت تعلق داشت. علاوه بر این در همین دوره سه میلیارد و 161 میلیون تراکنش در شاپرک انجام شده ه حدود 21 درصد از این میزان یعنی حدود 630 میلیون تراکنش به به‌پرداخت ملت اختصاص داشته است.

این وضعیت در صورت های مالی شرکت نیز به خوبی نمایش داده شده است.
به گزارش صورتهای مالی شرکت بر اساس همین تراکنش‌های رخ داده شرکت در دوره مورد بررسی، به‌پرداخت بالغ بر دو هزار و 530 میلیارد ریال در یک ماهه مرداد ماه و مبلغ 12 هزار و 421 میلیارد ریال طی پنج ماهه امسال درآمد شناسایی کرده است.

این در حالی است که در مرداد 1399 حدود دو هزار و 370 میلیارد ریال درآمد طی یک ماهه مرداد 1399 و مبلغ 10 هزار میلیارد ریال در پنج ماهه منتهی به 31 مرداد 1399 کسب کرده بود.

از جمله رخدادهای دیگر این بود که درآمد پرداخت نسبت به ماه مشابه سال قبل 7 درصد افزایش داشته است. همچنین کل فروش شرکت در سال 1399 معادل 2671 میلیارد تومان بود. اما کل فروش شرکت در سال 1400 تا به اینجا معادل 1242 میلیارد تومان است.

بنابراین شرکت به پرداخت ملت با داتشن عملکرد مناسب و همچنین ایجاد فضای کسب و کار مناسب در عرصه پرداخت در ایران و منطقه این ظرفیت را دارد که گام های بزرگتری را در عرصه های بین المللی در کسب جایگاه برتر کسب کرده و بیشتر بدرخشد.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: