کد خبر: ۱۹۶۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - 14 August 2021
با راه اندازی طرح جامع اصحاب رسانه؛
یکی از کاستی های شغل خبرنگاری کمبود امنیت است.امنیت شغلی، جانی و مالی از جمله این مشکلاتی هستند که در کنار دیگر مسائل این شغل، باید همواره در نظر داشت.

یکی از کاستی های شغل خبرنگاری کمبود امنیت است.امنیت شغلی، جانی و مالی از جمله این مشکلاتی هستند که در کنار دیگر مسائل این شغل، باید همواره در نظر داشت.


به گزارش بانکداری ایرانی،خسارت مالی خبرنگار معمولا در سال‌های اخیر که انواع ریسک های این شغل افزایش یافته، بیشتر شده‌است اما پوشش این خسارت توسط رسانه‌ها انجام نشده و کمکی برای دریافت انواع بیمه نامه‌ها نمی‌شود، بلکه تنها و برای سلب مسئولیت، به بیمه تامین اجتماعی خلاصه می شود.


این در حالی است که باید امکاناتی فراهم شود تا خبرنگاران از دیگر انواع بیمه برخوردار باشند چرا که خبرنگاران علاوه بر تخصص از امکانات سخت افزاری مانند دوربین عکاسی وغیره نیز برخوردارند، اما داشتن لوازم الکترونیکی و حرفه ای در این شغل به عهده خبرنگار است و رسانه هیچ مسئولیتی در قبال ان ندارد، به همین دلیل در برخی مواقع این مساله برای خبرنگار بسیار بغرنج شده است. به عنوان نمونه تهیه یک دوربین عکاسی حرفه ای که از جمله ضروریات انکارنشدنی این حرفه است بسیار گران بوده وبعضا معادل حقوق چندین سال کار یک خبرنگار است، اما در صورت سرقت یا حادثه هیچ تضمینی وجود ندارد.


از طرف دیگر خبرنگاران به دلیل دریافت مزایای کم قادر نیستند که از انواع بیمه های مفید برای تامین آتی خود، خانواده و فرزندان خود بهره ببرند و معمولا به سمت این نوع بیمه ها نمی روند این در حالی است که رسانه های می توانند از مزایای این شرکت های برای خبرنگاران استفاده کنند و قرارداد گروهی ببندند اما از انجام این کار نیز سرباز می زنند.


در حقیقت، رسانه ها و حتی شرکت‌های بیمه نیز کمتر به تضمین خبرنگاران جان و مال و تامین اتی پرداختند، اما برای نخستین بار و همزمان با ایام روز خبرنگار در کشور طرح جامع اصحاب رسانه و هنرمندان در جهت حمایت از اهالی فرهنگ و هنر در بیمه رازی رونمائی شد.


در همین راستا، علی جباری مدیر عامل بیمه رازی در این مراسم با اشاره به اینکه رسانه ها نماد توسعه همه جانبه و پایدار هستند و بدلیل مسئولیت اجتماعی خاصشان، همیشه درمعرض خطرات گوناگون می باشند، گفته بود که صنعت بیمه بعنوان یکی از نهادهای حمایتی وظیفه ذاتی ایجاد آرامش فکری برای جامعه خبرنگاران را دارد تا دغدغه ریسک های ناشی از فعالیت خبرنگاری را برای ایشان کمتر و موجب تسریع و تسهیل در امر خطیر اطلاع رسانی برای ایشان فراهم شود. این بسته بیمه ای علاوه بر تقسیط و تخفیف بیمه شخص ثالث و بدنه اتومبیل ، حوادث ، آتش سوزی و عمر شامل پوشش بیمه تجهیزات الکترونیک خبرنگاران نیز میباشد که اهمیت آن با توجه به افزایش قیمت تجهیزات و لوازم الکترونیک ناشی از تحریم ها و نوسانات ارز طی سالهای گذشته دو چندان میباشد.


همه این اتفاقات زمانی برای اصحاب رسانه با اهمیت تلقی می شود که به سانحه اخیر اتوبوس خبرنگران بپردازیم که متاسفانه شاهد فوت چندنفر از همکاران رسانه‌ای بودیم و به همین دلیل با دستور ویژه مدیرعامل بیمه رازی پس از سانحه اتوبوس خبرنگاران، طرح ویژه بیمه خبرنگاران در دستور کار قرار گرفت. و به گفته مدیرعامل بیمه رازی در جهت صیانت از خدمات این عزیزان ، طرح ویژه بیمه خبرنگاران در دستور کار شرکت بیمه رازی قرار گرفته است.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: