کد خبر: ۱۹۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - 10 August 2021
مدیر لایروبی و اجرای طرح‌های ساماندهی رودخانه‌های سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به ادامه لایروبی رودخانه کارون در مقطع شهر اهواز گفت: با پیشروی لایروبی و افزایش طول خط انتقال آن، عملا لایروبی و انتقال رسوبات با مشکل مواجه خواهد شد و از طرفی نیز امکان احداث حوضچه‌های ترسیب در محدوده مرکز شهر در شرایط فعلی، میسر نیست.

بانکداری ایرانی - مدیر لایروبی و اجرای طرح‌های ساماندهی رودخانه‌های سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به ادامه لایروبی رودخانه کارون در مقطع شهر اهواز گفت: با پیشروی لایروبی و افزایش طول خط انتقال آن، عملا لایروبی و انتقال رسوبات با مشکل مواجه خواهد شد و از طرفی نیز امکان احداث حوضچه‌های ترسیب در محدوده مرکز شهر در شرایط فعلی، میسر نیست.

عبدالله سردسته در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت لایروبی رودخانه کارون در اهواز، اظهار کرد: پس از لایروبی رودخانه در حد فاصل پل ششم تا پل پنجم که سال ۹۹ انجام شد، لایروبی کارون در حد فاصل پل پنجم تا پل نادری در دستور کار قرار گرفته است. در حال حاضر دستگاه لایروب کاترساکشن آماده شروع به کار است و پس از جمع‌آوری تجهیزات آب‌نمای شهرداری از بستر رودخانه کارون، عملیات لایروبی آغاز خواهد شد.

وی افزود: برای ادامه لایروبی، اجرای چند عملیات از قبیل عبور دستگاه لایروب کاترساکشن از پل پنجم، سرویس و اورهال تجهیزات دستگاه لایروب از جمله پمپ و سرویس خنک‌کاری و در مرحله سوم نیز اجرای خط لوله انتقال رسوبات به حوضچه ته‌نشینی در ساحل رودخانه لازم است.

مدیر لایروبی و اجرای طرح‌های ساماندهی رودخانه‌های سازمان آب و برق خوزستان درباره روند لایروبی و سرعت انجام آن گفت: لایروبی رودخانه کارون با توجه به وضعیت و جانمایی رسوبات، به دو روش استفاده از دستگاه لایروب کاترساکشن و در بخش‌هایی از رودخانه نیز با استفاده از ماشین‌آلات انجام می‌شود.

وی افزود: عملیات لایروبی با توجه به میزان بار رسوبات و چگونگی ترسیب آن انجام می‌شود اما تحقق این امر مستلزم تامین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز است.

سردسته با اشاره به حجم لایروبی انجام‌شده در رودخانه کارون تصریح کرد: در محدوه شهرهای اهواز، خرمشهر، شوشتر و ویس از سال ۹۹ تاکنون بیش از یک میلیون مترمکعب لایروبی در رودخانه کارون انجام شده است.

وی درباره جمع‌آوری و حمل و نقل رسوبات جمع‌شده از طریق لایروبی گفت: پس از لایروبی و مکش رسوبات توسط دستگاه لایروب کاترساکشن، رسوبات با استفاده از خط لوله به حوضچه‌های ترسیب منتقل می‌شوند. با توجه به فضای مورد نیاز برای احداث حوضچه‌های ترسیب و مسیر اجرای خط لوله در محدوده شهری، با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم.

مدیر لایروبی و اجرای طرح‌های ساماندهی رودخانه‌های سازمان آب و برق خوزستان افزود: با پیشروی لایروبی و افزایش طول خط انتقال آن، عملا لایروبی و انتقال رسوبات با مشکل مواجه خواهد شد و از طرفی نیز امکان احداث حوضچه‌های ترسیب در محدوده مرکز شهر در شرایط فعلی، میسر نیست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: