کد خبر: ۱۹۵۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۰۶ تير ۱۴۰۰ - 27 June 2021
در سال 1399 بانک دی، گزارش‌ پایانی و پایان بندی جالب توجهی را ارائه کرده که در حقیقت این گزارش‌ها نشان از مدیریت بهینه منابع در این بانک رخ داده‌است و توانسته از مشکلاتی که در سال‌های قبل وجود داشته خارج شود.

عددها می‌گویند که بانک دی با مشکلی دست و پنجه نرم نمی‌کنددر سال 1399 بانک دی، گزارش‌ پایانی و پایان بندی جالب توجهی را ارائه کرده که در حقیقت این گزارش‌ها نشان از مدیریت بهینه منابع در این بانک رخ داده‌است و توانسته از مشکلاتی که در سال‌های قبل وجود داشته خارج شود.


  به گزارش بانکداری ایرانی ، نسبت‌های جاری بانک، سود وزیان عملیاتی، سود و زیان غیر عملیاتی، نسبت حقوق مالکانه و وضعیت بدهی و دارایی شرکت بهبود معناداری داشته‌اند.


بر اساس این گزارش، سود و زیان خالص بانک دی در پایان سال 1399 معادل 45 هزار و 312 میلیارد ریال رسیده است. این در حالی است که در پایان سال 1398 معادل 30 هزا و 385 میلیارد ریال زیان بوده است.


در واقع، بخش بزرگی از این سود خالص تلفیقی متعلق به خود بانک است. در حقیقت مبلغ 32 هزار و 705 میلیارد ریال یعنی معادل 72 درصد از این کل سود متعلق به خود بانک بوده و 28 درصد مابقی به زیرمجموعه های بانک تعلق داشته‌است.


یکی دیگر از موارد مهم در این حوزه سود عملیاتی بانک است که مبلغ 5 هزار و 815 میلیارد ریال بوده است. در حالی که در سال گذشته زیان عملیاتی مبلغ چهار هزار میلیارد ریال بوده است؛ لذا این سود عملیاتی از محل درآمد عملیاتی بوده‌است.


اضافه بر این، درآمدهای عملیاتی بانک در پایان سال 99 مبلغ 37 هزار و 221 میلیارد ریال بوده و از ضرر 25 هزار و 648 میلیارد ریالی به این رقم رسیده است.


این گزارش می افزاید که در سال 99 هزینه غیرعملیاتی بانک همچنان در محدوده زیان وجود دارد. هرچند که از زیان یک هزار و 70 میلیارد ریال به رقم 705 میلیارد ریال رسید.


سود و زیان تلفیقی بانک دی در پایان سال 1399 نشان از برون رفت گام گام از بحران‌های موجود دارد و برای تحلیل‌گران بنیادی بانک دی به مرحله پایداری رسیده‌است.


از طرف دیگر، حقوق مالکانه شرکت که متعلق به سهامداران است و می تواند نسبت مالکانه را به نمایش گذاشته و به سرمایه گذاران، سپرده‌گذاران و تحلیل گران سیگنال مهمی ارائه می‌کند.


در پایان سال 1399 مثبت شده و از رقم 111 هزار و 38 میلیارد ریال زیان به رقم 58 هزار و 998 میلیارد ریال رسید.


بر همین اساس بعد از چند سال نسبت حقوق مالکانه بانک به رقم مثبت 113 درصد رسیده است که روز افزون رو به بهبود است.


نسبت جاری بانک در سال 99 به عدد 88 درصد رسیده است. در حالی که در سال 1398 این نسبت تقریبا 10 درصد بود که یکی از نسبت‌های پر ریسک در صنعت بانکداری ایران بود، اما در سال 1399 این رقم با بهبود جمع دارایی و کنترل بدهی نسبت را به زیر 100 درصد رسانده و عدد را بسیار پر معنا بهبود بخشیده است.


سال 1400 برای بانک دی سال سوددهی و پررونق خواهد بود علاوه بر این که رخدادهای مانند افزایش سرمایه بانک دی است که وضعیت بانک را دگرگون کرده رنگ قرمز از صورتهای مالی بانک خارج شده و سراسر سبز می‌شود.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: