کد خبر: ۱۹۲۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - 13 March 2021
موسسه ملل و بانک‌های سینا، دی و مسکن در اطلاعیه‌هایی در خصوص تمدید کارت‌های بانکی مشتریان توضیحاتی ارائه کردند.

موسسه ملل و بانک‌های سینا، دی و مسکن در اطلاعیه‌هایی در خصوص تمدید کارت‌های بانکی مشتریان توضیحاتی ارائه کردند.

روابط عمومی ‌موسسه اعتباری ملل اعلام کرد: با هدف حفظ سلامتی مشتریان و کارکنان و برای کاهش مراجعه حضوری مشتریان به شعب و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، همه کارت‌های بانکی این موسسه تا پایان سال ۱۴۰۰ تمدید می‌شوند. براین اساس همه کارت‌های بانکی که منقضی شده‌اند برای یک‌سال آینده به صورت خودکار تمدید می‌شوند.


همچنین روابط عمومی ‌بانک سینا نیز اعلام کرد: این بانک نیز کارت‌های بانکی منقضی شده مشتریان خود را به صورت خودکار تمدید خواهد کرد. بانک دی نیز کارت‌های بانکی مشتریانی را که بازه انقضای آنها از ابتدای مهرماه سال‌جاری تا پایان بهمن سال ۱۴۰۰ است، به صورت خودکار تمدید کرد. کارت بانکی آن دسته از مشتریان بانک دی که تاریخ انقضای آن تا پایان بهمن سال ۱۴۰۰ است، بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری تا تاریخ ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ تمدید شد. ضروری است مشتریان بانک دی در تراکنش‌های اینترنتی، تاریخ انقضای کارت خود را ۱۲/ ۰۰ وارد کنند. این اقدام در ادامه تمهیدات پیشین بانک دی در حوزه خدمات بانکداری الکترونیک با هدف مدیریت، کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و برای تسهیل امور مشتریان انجام شده است. همچنین معاون مدیرعامل در امور فناوری و اطلاعات بانک مسکن با تشریح سیاست‌های بانک مسکن در زمان کرونا، از تمدید خودکار کارت‌های منقضی بانک مسکن تا انتهای سال ۱۴۰۰ خبر داد.

در این خصوص ساسان شیردل، عضو هیات عامل بانک و معاون مدیرعامل در امور فناوری و اطلاعات بانک مسکن در گفت‌وگو با «هیبنا» توضیح داد: برای آسان‌تر شدن و راحتی مشتریان بانک مسکن با هماهنگی بانک مرکزی، سیاست تمدید خودکار کارت‌های بانک مسکن تا پایان سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفته است. وی با بیان اینکه بانک مسکن در تلاش است که سیاست‌های غیرحضوری خود را در ماه‌های آتی گسترش دهد، گفت: در حال حاضر سیاست غیرحضوری افتتاح حساب برای مشتریان بانک مسکن در دستور کار قرار دارد و از سوی دیگر، چشم‌انداز بانک مسکن این است که این رویه برای اموری نظیر اعطای تسهیلات و سایر خدمات بانکی نیز تعمیم یابد.

شیردل بعد دیگر خدمات غیرحضوری را رصد امنیت تراکنش‌ها در بانک مسکن عنوان کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های بانک مسکن این است که روی امنیت تراکنش‌ها حساسیت ویژه‌ای دارد و افزایش خدمات غیرحضوری، شاید این ریسک را داشته باشد که امنیت تراکنش‌ها کاهش یابد، این در حالی است که با اجرایی کردن برخی سیاست‌ها نظیر اجرای رمز پویا برای تراکنش‌ها، این امنیت تا حدود قابل توجهی برقرار شده است. بانک مسکن نیز در تلاش است که همسو با سیاست‌های بانک مرکزی، رویه امنیت تراکنش بانکی را برای مشتریان این بانک افزایش دهد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: