کد خبر: ۱۹۴۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 02 May 2021
مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی با بیان اینکه ۷۵ درصد سهامداران عدالت در سجام ثبت نام کرده اند درباره واریز بخش دوم سود مشمولین و آزادسازی ۴۰ درصد باقی مانده سهام توضیحاتی ارائه کرد.

مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی با بیان اینکه ۷۵ درصد سهامداران عدالت در سجام ثبت نام کرده اند درباره واریز بخش دوم سود مشمولین و آزادسازی ۴۰ درصد باقی مانده سهام توضیحاتی ارائه کرد.

حسین فهیمی در نشست خبری برگزاری مجامع الکترونیکی شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت گفت: انتخابات مجامع استانی، ششمین مرحله از آزادسازی سهام عدالت است که در پی ابلاغیه مقام معظم رهبری انجام می شود البته دو مرحله دیگر هم در آینده خواهیم داشت تا مراحل اجرایی این طرح بزرگ تاریخی کامل شود.

وی افزود: چنانچه برگزاری مجامع در نوبت اول به حد نصاب نرسد، ۱۰روز دیگر بدون اینکه به حضور حدنصاب سهامداران یعنی ۵۰ درصد به اضافه یک نیاز باشد، انتخابات برگزار خواهد شد. اطلاعات برگزاری انتخابات هر شرکت در سامانه دیما درج شده و هر سهامدار باید با ورود به این سامانه در زمان مقرر برای اعمال رای اقدام کند.

این مقام مسئول ادامه داد: در بین استان ها، خراسان رضوی با ۲.۷ میلیون، بیشترین تعداد سهامدار و سمنان با ۲۲۰ هزار و ۷۹ سهامدار کوچکترین شرکت را از حیث تعداد دارند. تاکنون بیش از ۶۰ درصد ۳۰ میلیون نفری که تصور می شد، سهامداران خاموشند در سامانه جامع اطلاعات مشتریان ثبت نام کرده اند. اگر در این آمار تعداد ۲.۶ میلیون نفر از سهامداران متوفی یا افراد زیر ۱۸ سال و مجنونین هم لحاظ شوند در واقع ۷۵ درصد افراد در سجام ثبت نام کرده اند.

فهیمی تصریح کرد: بیش از ۲۰۰۰ نفر کاندیدای عضویت در هیات مدیره شرکت ها شده اند که از این میان بیش از ۷۰۰ نفر تایید صلاحیت شده‌اند. به سهامداران از طریق ارسال پیامک درمورد زمان برگزاری مجمع هر استان اطلاع رسانی می‌شود.

وی درخصوص آخرین وضعیت واریز بخش دوم سود سهام عدالت توضیح داد: به محض اینکه شرکت‌ها سود را واریز کنند به حساب مشمولان پرداخت خواهد شد. هنوز پنج شرکت سود سهامداران را واریز نکرده‌اند. فرصت آنها تمام شده و اگر اقدام نکنند اسامی اعلام عمومی خواهد شد. البته این اعلام عمومی علاوه بر پیگیری‌ها و جریمه‌های قانون توسعه است و ضمانت اجرایی قوی دارد. امکان خرید و فروش سهام عدالت تابعی از شرایط بازار است اگر شرایط به گونه ای پیش رود که امکان فروش برای همه متقاضیان فراهم شود، مابقی ۴۰ درصد باقی مانده سهام نیز آزاد خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: