کد خبر: ۱۹۳۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - 23 March 2021
وزیر راه و شهرسازی از تلاش برای توسعه ناوگان ریلی در سال ۱۴۰۰ و فراهم شدن امکان جابجایی ۱۰۰ میلیون تن بار در سال از طریق شبکه ریلی خبر داد و گفت: مسیرهای راه‌آهن به چشمه‌های بار متصل می‌شوند.

بانکداری ایرانی- وزیر راه و شهرسازی از تلاش برای توسعه ناوگان ریلی در سال ۱۴۰۰ و فراهم شدن امکان جابجایی ۱۰۰ میلیون تن بار در سال از طریق شبکه ریلی خبر داد و گفت: مسیرهای راه‌آهن به چشمه‌های بار متصل می‌شوند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «محمد اسلامی» از برنامه‌های این وزارتخانه برای شتاب در توسعه ناوگان و زیرساخت‌های ریلی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود:‌ امسال چشمه‌های بار از طریق راه‌آهن بیش از گذشته به شبکه ریلی سراسری متصل خواهند شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اکنون بخش ریلی کشور در مسیر تحول قرار گرفته و استقبال از سرمایه‌گذاری در این بخش، روز به افزایش است و این مسیر در سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد یافت.

به گفته اسلامی؛ اکنون شرکت‌های ریلی جدید مایل هستند در بخش حمل و نقل ریلی وروده کرده و در این عرصه فعال شوند که تقاضای این شرکت ها از مرز ۲۰ هزار واگن نیز عبور کرده است.

وی افزود: بنا داریم در سال جدید توسعه ناوگان و توسعه زیرساخت‌های ریلی همچنان پرشتاب ادامه یابد و خیلی زودتر از تصور، حجم جابجایی بار با راه‌آهن به ۱۰۰ میلیون تن در سال برسد.

اسلامی، اتصال راه‌آهن به چشمه‌های بار را یکی از ضرورت‌ها و اهداف وزارت راه و شهرسازی در سال جدید دانست و افزود: با این اقدام می‌توانیم ایمنی، ارزانی و تسهیل در حمل‌ونقل راه آهن که لازمه آن، گسترش حمل‌ونقل ریلی است را بیش از بیش فراهم کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: