کد خبر: ۱۹۳۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - 20 March 2021
معاون وزیر راه از پلمب شرکت‌های حمل‌ونقل متخلف و رسیدگی به ۵۷۰۰ شکایت در ۹ روز اخیر خبر داد و گفت: تردد در جاده‌ها ۴۱ درصد افزایش یافته است.

بانکداری ایرانی- معاون وزیر راه از پلمب شرکت‌های حمل‌ونقل متخلف و رسیدگی به ۵۷۰۰ شکایت در ۹ روز اخیر خبر داد و گفت: تردد در جاده‌ها ۴۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش روز جمع ایرنا، «داریوش امانی» افزود: قبل از سفر، شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر و رانندگان ملزم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله ضد عفونی کردن ناوگان هستند و فروش بلیت براساس ۵۰ درصد ظرفیت انجام می شود.

وی افزود: در طول سفر رانندگان با توجه به سامانه سپهتن باید الزامات ایمنی را رعایت کنند که این الزامات شامل سرعت مجاز و عدم سبقت غیرمجاز است.مسافران نیز باید در طول سفر نکات بهداشتی را رعایت و ماسک بزنند و رانندگان به مسافرانی که نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، تذکر دهند.

وی ادامه داد: در صورتی که مسافران تخلفی از رانندگان دیدند مانند رعایت نکردن الزامات بهداشتی و سوار کردن مسافر در میانه راه، از طریق سامانه جامع ۱۴۱ اطلاع رسانی کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در پایانه‌های مسافربری هم اگر شرکت‌های حمل و نقل تخلف می‌کنند کمیسیون‌های ویژه در پایانه‌ها مستقر کردیم و دفاتر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز باز است تا به مشکلات و تخلفات رسیدگی و آن را برطرف کنند.

امانی میانگین تردد جاده‌ای تا امروز را ۱.۷ میلیون تردد در ۲۴ ساعت دانست که نسبت به مسافرت‌های نوروز ۹۹ بالغ بر ۴۱ درصد افزایش داشته است اما در مقایسه با سال ۹۸ که شرایط عادی بود ۶ درصد میزان تردد و سفرها کاهش نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه اگر شکایت مسافری، تخلف راننده را ثابت کند، کارت هوشمند راننده معلق می‌شود و اجازه سرویس دهی را به آن نمی‌دهیم ، افزود: اگر شرکت حمل و نقل تخلف کرده باشد با آن برخورد می‌کنیم یا خط مسافری را تعطیل می کنیم و چنانچه تخلف جدی باشد، شرکت حمل و نقل پلمب خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: از ۲۰ اسفندماه جاری ۵۷۰۰ پرونده تخلف در کل کشور رسیدگی شده و این کمیته‌های ویژه تا پایان سفرهای نوروزی در پایانه‌ها مستقر هستند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: