کد خبر: ۱۹۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - 12 March 2021
در حالی هواپیمایی تابان سابقه دریافت اخظار از سوی هواپیمایی کشور را دارد که این ایرلاین در پرواز دیروز مشهد-تهران بازهم پروتکل‌های کرونا را رعایت نکرد.

بانکداری ایرانی- در حالی هواپیمایی تابان سابقه دریافت اخظار از سوی هواپیمایی کشور را دارد که این ایرلاین در پرواز دیروز مشهد-تهران بازهم پروتکل‌های کرونا را رعایت نکرد.

به گزارش  تسنیم، چهارشنبه گذشته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که محدودیت مسافرگیری با 60درصد ظرفیت صندلی در پروازهای خارجی لحاظ نمی شود و فقط مختص پروازهای داخلی است، گفته بود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و به جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شرکت‌های هواپیمایی مکلف شدند از ابتدای آبان ماه، حداکثر 60درصد ظرفیت صندلی هر پرواز داخلی مسافرگیری کنند.

وی افزود: از آنجا که در پروازهای خارجی مسافران مکلف به انجام تست PCRهستند به همین دلیل نیازی به رعایت استفاده از حداکثر 60 درصد ظرفیت در پروازهای خارجی نیست.

به نظر می‌رسد سازمان هواپیمایی کشوری نظارت بر عملکرد ایرلاین‌های داخلی در خصوص مسافرگیری با 60 درصد ظرفیت صندلی در پروازهای داخلی را تشدید کند، چراکه هواپیمایی تابان که سابقه دریافت اخظار از سازمان هواپیمایی را دارد دیروز در پرواز داخلی مصوبه ستاد ملی کرونا را رعایت نکرده است.

در پرواز صبح دیروز مشهد-تهران به شماره 6221 هواپیمایی تابان تمام صندلی‌های هواپیما پرواز را به فروش رسانده که در تصاویر مربوطه این مسئله به خوبی مشهود است. نکته جالب توجه این‌که مهماندار پرواز مذکور در واکنش به اعتراض مسافران نسبت به مسافرگیری بیش از ظرفیت 60 درصدی گفته بود: شرکت هواپیمایی در این زمینه مقصر نیست و کانتر (صادر کننده کارت پرواز) مقصر بروز این اتفاق است!

یکی دیگر از موارد قابل توجه در برخی پروازهای داخلی از جمله پرواز روز گذشته مشهد-تهران تابان عدم ارائه میان وعده به مسافران به بهانه مقابله با شیوع ویروس کرونا بوده است. از یک طرف بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و برخلاف مصوبه ستاد ملی کرونا در پروازها مسافرگیری می‌شود و از سوی دیگر از پذیرایی معمول داخل هواپیما خودداری می‌کنند. در واقع ایرلاین‌های داخلی از وضعیت موجود در هر صورتی به نفع خود استفاده می‌کنند. پارادوکسی که باید نهادهای نظارتی به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش تسنیم، همانگونه که اشاره شد هواپیمایی تابان سابقه عدم رعایت مصوبه 60 درصدی را دارد. 11 بهمن امسال سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار به شرکت هواپیمایی تابان به دلیل عدم رعایت مقررات ابلاغی مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داده و گفته بود: سازمان هواپیمایی کشوری به دلیل عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مسیر تهران- مشهد در تاریخ 1/11/99 به شرکت هواپیمایی تابان اخطار داد.

محمدحسن ذیبخش با بیان اینکه عدم توجه به مفاد مقررات ابلاغی باعث به خطر افتادن سلامتی همکاران و مسافران خواهد شد، افزود: ضمن اخطار رعایت کامل دستورالعمل های ابلاغی، شرکت هواپیمایی باید نسبت به رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از حداکثر 60 درصد ظرفیت پذیرش در تمامی پروازها اقدام کند.

وی تصریح کرد: براساس این اخطاریه تا اطمینان از رعایت کامل مقررات ابلاغی ضمن تعلیق مجوز پرواز شماره 6224 روزهای چهارشنبه از تاریخ 15/11/99 تا تاریخ 29/11/99 به مدت 3 هفته از تاریخ صدور این نامه، هیچگونه مجوز پرواز جدیدی برای آن شرکت صادر نخواهد شد.

حال باید منتظر ماند و دید سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های مقابله با کرونا توسط این ایرلاین،‌ چه اقدامی انجام می‌دهد. امید است این برخورد در حد صدور یک اخطار کتبی نباشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: