کد خبر: ۱۹۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - 08 February 2021
مرتضی اکبری اظهار کرد: تعداد تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک مهر ايران در طول سال‌هاي گذشته به‌طرز چشمگيري افزايش يافته؛ به‌طوري که از ۵۰۰هزار فقره در سال ۱۳۹۵ به حدود دو ميليون و ۳۰۰هزار فقره در سال ۱۳۹۸ رسيده است. در سال جاري نيز تا كنون بيش از يك ميليون و ۸۰۰هزار فقره تسهيلات پرداخت شده است.

مرتضی اکبری اظهار کرد: تعداد تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک مهر ايران در طول سال‌هاي گذشته به‌طرز چشمگيري افزايش يافته؛ به‌طوري که از ۵۰۰هزار فقره در سال ۱۳۹۵ به حدود دو ميليون و ۳۰۰هزار فقره در سال ۱۳۹۸ رسيده است. در سال جاري نيز تا كنون بيش از يك ميليون و ۸۰۰هزار فقره تسهيلات پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دکتر مرتضی اکبری مديرعامل اين بانک ضمن تبريك فرار سيدن چهل‌ودومين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي، گفت: هر چند عقد قرض‌الحسنه يكي از عقود اسلامي است و سابقه‌اي طولاني‌ دارد، اما با پيروزي انقلاب اسلامي، محقق كردن بانكداري اسلامي با تأكيد بيشتر و از همان سال‌هاي نخست در دستور كار قرار گرفت كه نقطه عطف آن تصويب قانون عمليات بانكي بدون ربا در سال ۱۳۶۲ است.


وی در همین رابطه افزود: صندوق‌های مختلف بر اساس عقد قرض‌الحسنه فعالیت مي‌کردند و بانک‌ها نيز با جذب منابع قرض‌الحسنه نسبت به پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه اقدام مي‌کردند که نمونه بارز آن وام ازدواج است.


اکبری با اشاره به ضرورت تمرکز فعالیت بانکی بر مبنای عقد قرض‌الحسنه، اظهار کرد: بر همين اساس در سال ۱۳۸۶، بانك قرض‌الحسنه مهر ايران به‌عنوان نخستين بانك قرض‌الحسنه كشور با سهامداري ۱۰ بانك بزرگ و باسابقه تأسيس شد.


مدیرعامل بانک مهر ایران ضمن یادآوری فعاليت‌هاي بانک در طول سال‌هاي گذشته، گفت: اين بانک موفق شده اعتماد اقشار مختلف مردم را به خود جلب کند و اكنون ۱۰ ميليون مشتري دارد. در حال حاضر مانده منابع بانك مهر ايران بالغ بر ۴۴۱هزار ميليارد ريال است.


وی درباره پرداخت تسهیلات از سوی این بانک نيز توضح داد: تعداد تسهيلات پرداختي از سوي بانک مهر ايران در سال‌هاي اخير افزايش قابل توجهي داشته و از ۵۰۰هزار فقره در سال ۱۳۹۵ به حدود دو ميليون و ۳۰۰هزار فقره در سال ۱۳۹۸ رسيده است. در سال جاري نيز تا کنون بيش از يک ميليون و ۸۰۰هزار فقره تسهيلات پرداخت شده است. بانك مهر ايران تا كنون بيش از ۸.۵ ميليون فقره تسهيلات به مشتريان خود پرداخت كرده است.
اکبری در همین رابطه افزود: مبلغ تسهیلات پرداختی نيز در طول اين سال‌ها افزايش يافته و از ۴۳هزار ميليارد ريال در سال ۱۳۹۵ به بيش از ۲۲۱هزار در سال ۱۳۹۸ رسيده و در سال جاري نيز تا کنون بالغ بر ۲۵۳هزار ميليارد ريال تسهيلات پرداخت شده است. بانک مهر ايران در مجموع بيش از ۸۲۸هزار ميليارد ريال تسهيلات به مشتريان خود پرداخت کرده است.


وی با یادآوری اینکه بانک مهر ايران کار بانکداري خرد انجام مي‌دهد، گفت: بر همين اساس پرداخت تسهيلات در حوزه‌هاي مختلف و در چارچوب تفاهم‌نامه با نهادهاي حمايتي همچون كميته امداد امام خميني(ره)، بنياد بركت، ستاد اجرايي فرمان امام(ره)، بنياد مسكن و... در دستور كار اين بانك بوده است. تا كنون ۵۳۳هزار فقره تسهيلات به ارزش ۵۴هزار ميليارد ريال به مددجويان اين نهادها پرداخت شده كه رويكرد اغلب اين تسهيلات توانمندسازي اين قشر و رساندن آن‌ها به درآمد پايدار بوده است.


اکبری در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرو بودن بانک مهر ايران در حوزه بانکداري نوين اشاره کرد و گفت: اين بانك خدماتي همچون افتتاح حساب غيرحضوري از طريق وب‌سايت و همراه‌بانك، درخواست تسهيلات از طريق وب‌سايت و همراه‌بانك، پرداخت تسهيلات بدون ضامن و بدون نياز به مراجعه حضوري، كارت هديه مجازي، احراز هويت آنلاين سجام و... را ارائه كرده كه اغلب آن‌ها براي نخستين بار در سطح شبكه بانكي كشور ارائه شده است.


مدیرعامل بانک مهر ایران این‌طور ادامه داد: اهمیت ارائه خدمات بانکي بدون نياز به مراجعه حضوري به اين دليل است که در زمان و هزينه مشتريان بانک صرفه‌جويي مي‌كند. همچنين مانع از رفت‌وآمد مشتريان و شلوغي شعب بانك مي‌شود كه در شرايط كنوني و با توجه به شيوع بيماري كرونا، اهميت اين اقدامات بيش از پيش آشكار شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: