کد خبر: ۱۹۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - 05 February 2021
رئیس بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول گفت کویت باید اصلاحات را تسریع کند تا بتواند به تدریج وابستگی به قیمت نفت را کاهش دهد.

بانکداری ایرانی - رئیس بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول گفت کویت باید اصلاحات را تسریع کند تا بتواند به تدریج وابستگی به قیمت نفت را کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد لازم است کویت اصلاحات اقتصادی خود را تسریع کرده و وابستگی سیاستهای دولت به نوسان قیمت نفت را کاهش دهد.

این کشور نفت‌خیز به‌خاطر نبود مجوز دولتی برای وام‌گیری با کمبود نقدینگی مواجه شده است.

جهاد آزور، رئیس بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول، گفت:«کویت ذخایر بالایی دارد ولی باید اصلاحات را تسریع کند».

کویت ضربه سختی از سقوط قیمت نفت در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا خورده ولی اصلاحات اقتصادی به خاطر اختلافات بین کابینه و گروه‌های مختلف متوقف شده است.

آژانس اعتبار سنجی فیچ در این هفته دورنمای رتبه کویت را از منفی تا وضعیت تعادل بالا آورد.

کویت طرح‌هایی را برای تثبیت وضعیت مالی و متنوع کردن درآمد خود اعلام کرده ولی آزور گفت این کشور باید اصلاحات را تسریع کرده تا بتواند به تدریج وابستگی به قیمت نفت را کاهش دهد.

کشورهای حاشیه خلیج فارس طی سالهای اخیر برای پر کردن کسری بودجه خود وام های سنگینی از بازارهای بین المللی گرفته‌اند که نتیجه شرایط مناسب بازار برای وام‌گیرندگان این منطقه و بازارهای نوظهور بوده است.

کویت تخمین زده 12.1 میلیارد دینار (39.98 میلیارد دلار) در سال مالی 2021/2022 کسری بودجه داشته باشد یعنی 13.8 درصد کمتر از کسری بودجه در سال مالی جاری که در سی و یکم مارس پایان می‌یابد. پیش‌بینی کاهش کسری بودجه تا حد زیادی به خاطر انتظار افزایش قیمت نفت است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: