کد خبر: ۱۹۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - 01 February 2021
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: ۴۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت بنادر صیادی در سال ۹۹ تخصیص یافته که از این میزان تاکنون ۲۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

بانکداری ایرانی- معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: ۴۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت بنادر صیادی در سال ۹۹ تخصیص یافته که از این میزان تاکنون ۲۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش روز دوشنبه وزارت جهاد کشاورزی، « پرویز محبی» افزود: برای احداث بنادر ماهیگیری در جنوب کشور امسال مبلغ ۹۴۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که ۴۹۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافت.

وی، تعداد بنادر ماهیگیری در طول نوار ساحلی جنوب کشور را ۷۰ بندر اعلام کرد که تعداد، ۱۵ بندر صیادی در حال ساخت است و به دلیل تخصیص نیافتن به موقع اعتبارات، روند ساخت این بنادر با کندی روبرو می شود و پیشرفت فیزیکی این بنادر متفاوت و بین ۳۰ تا ۷۰ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: حدود پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر وسعت نوار ساحلی جنوبی کشور با احتساب کرانه های جزایر است که این ۷۰ بندر ماهیگیری در آن قرار دارند و در ۱۲۰ نقطه از این نوار ساحلی، مراکز تخلیه صید وجود دارد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: تاکنون مدیریت ۴۲ بندر ماهیگیری در جنوب کشور به تعاونی های صیادی سپرده شده، ضمن اینکه مجموع بنادر ماهیگیری بالغ بر ۷۰ بندر است.

محبی، هدف از واگذاری مدیریت بنادر ماهیگیری به تعاونی های صیادی را مشارکت آنها در برخی کارها همچون تامین نیروی مورد نیاز و انجام زیرساخت ها توسط خود صیادان برشمرد.

وی همچنین از تحویل ۳۸ موج شکن مردمی در طول نوار ساحلی جنوب کشور به سازمان شیلات ایران خبر داد و افزود: بر اساس مصوبه هیات دولت امسال، قرار شده سازمان بنادر این موج شکن ها را در استان های مختلف به سازمان شیلات ایران تحویل دهد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران افزود: با انجام این کار ظرفیت مضاعفی برای تخلیه صید صیادان جنوب کشور فراهم می شود.

به گزارش ایرنا، طبق آمارها تولیدات شیلاتی کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی‌ ۴۰ برابر رشد یافته که روند شتابنده‌ای را در حوزه آبزی‌پروری نشان می‌دهد.

برچسب ها: شیلات ، بنادر ، ماهیگیری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: