کد خبر: ۱۸۹۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - 17 December 2020
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی یکی از سازمان‌های با کارکرد قابل قبول به عنوان زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی است، بیان کرد: این سازمان؛ درآمد-هزینه ای بوده و بودجه‌ای به آن تعلق نمی‌گیرد.

بانکداری ایرانی - به گزارش تسنیم، احمد دنیامالی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به اینکه دولت دوازدهم آخرین لایحه بودجه خود را با سقف 2 هزار و 435 میلیارد تومان تقدیم مجلس کرد، گفت: در مجموع؛ 929 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی پیش بینی شده است و با بودجه شرکت‌های دولتی که 1561 هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده، سقف بودجه به 2435 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی با بیان اینکه با مقوله مطرح شده از سوی برخی دوستان مبنی بر عدم امکان مداخله از سوی مجلس در رابطه با تغییر بودجه به نفع بودجه عمومی کشور مخالف است، تصریح کرد: این مسئله مشروط بر اینکه قوانین و مقررات رعایت شود؛ امکان پذیر بوده و هرجایی که دولت دارای سهم باشد، مجلس این اختیار را دارد که بازبینی انجام دهد.

دنیامالی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی؛ قوانین قوانین خاص خود را دارد و بر اساس کنوانسیون‌های تخصصی و بین‌المللی فعالیت‌های محوله را پیگیری می‌کند، اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی یکی از سازمان‌های با کارکرد قابل قبول به عنوان زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی است و در بسیاری از موارد از جمله فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای از قوانین خاص خود؛ برخوردار است.

وی با بیان اینکه به سازمان بنادر و دریانوردی بودجه‌ای تعلق نمی گیرد، عنوان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی؛ یک سازمان درآمد-هزینه ای است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه فعالیت‌ها در سازمان بنادر و دریانوردی؛ شفاف است و از جمله سازمان‌های بی‌حاشیه به شمار می رود، بیان کرد: هر مجموعه‌ای دارای نقاط ضعف و قوت است و شاید کارکرد و فعالیت‌های در حوزه بندری و دریایی نیز ایده‌آل نباشد اما عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی نسبت به بسیاری از سازمان‌ها و دستگاه‌های کشور بهتر است.

برچسب ها: سازمان بنادر ، مجلس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: