کد خبر: ۱۸۸۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - 05 December 2020
عملکرد بیمه ملت درهشت ماه نخست سال جاری نشان دهنده اصلاح پرتفوی در این شرکت است که با کاهش سهم رشته ای زیان ده و افزایش سهم رشته های کم ریسک همراه شده است و حاصل آن رشد 23 درصدی تراز عملیات بیمه گری شرکت است.

عملکرد بیمه ملت درهشت نخست سال جاری نشان دهنده اصلاح پرتفوی در این شرکت است که با کاهش سهم رشته ای زیان ده و افزایش سهم رشته های کم ریسک همراه شده است و حاصل آن رشد 23 درصدی تراز عملیات بیمه گری شرکت است.

به گزارش بانکداری ایرانی ، در تازه ترین گزارش ماهیانه بیمه ملت منتهی به پایان آبان ماه سال 1399 این شرکت خصوصی در این دوره زمانی یک هزار 317 میلیارد تومان حق بیمه تولید کرد و 521 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد که حاصل آن ثبت تراز مثبت 796 میلیارد تومان بود ، که حاکی از تمرکز این شرکت بر عملیات بیمه گری برای کسب سود بیشتر از این طریق است .

برهمین اساس این شرکت بورسی در دوره مشابه سال گذشته یک هزار و 82 میلیارد تومان حق بیمه تولید و 433 میلیارد تومان هم خسارت پرداخت کرده بود و تراز عملیاتی مثبت 649 میلیارد تومان را ثبت کرد . حق بیمه این شرکت در سال جاری 22 درصد ، خسارت پرداختی 20 درصد و تراز عملیاتی 23 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است .

بررسی عملکرد بیمه ملت  در این بازه زمانی و در چهار رشته که بیشترین سهم حق بیمه تولیدی را در پرتفوی این شرکت  دارند نشان می دهد رشته بیمه ثالث 5 درصد و درمان 3 درصد کاهش داشته است و در مقابل دو رشته بیمه کشتی 8 درصد و بیمه های زندگی 4 درصد افزایش داشته اند .

بنابراین بیمه ملت در سال جاری در پی اصلاح پرتفوی خود گام بر داشته است  و با کاهش سهم رشته های زیان ده و افزایش سهم رشته های کم ریسک می خواهد سود بیشتری از عملیات بیمه گری کسب کند که این امر در تراز عملیاتی این شرکت بخوبی مشهود است .

لازم به ذکر است که در این بازه زمانی  سهم دو رشته درمان و ثالث از حق بیمه تولیدی بیمه ملت 40 درصد و از خسارت پرداختی 65 درصد و در دوره مشابه سال گذشته این دو رشته پر ریسک 65 درصد از حق بیمه تولیدی  و 58 درصد از خسارت پرداختی را از کل پرتقوی بیمه ملت سهم داشته اند .

بیمه ملت ؛ از اصلاح پرتفوی تا رشد 23 تراز عملیاتی
 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: