کد خبر: ۱۹۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - 16 February 2021
طی روزهای اخیر، خبر افزایش سرمایه شرکت بیمه ملت، از جمله خبرهای بود که در بازار سهام با واکنش مثبتی مواجه شده و سهام شرکت را با صف خرید سنگینی مواجه کرد.

به گزارش  بانکداری ایرانی-   طی روزهای اخیر، خبر افزایش سرمایه شرکت بیمه ملت، از جمله خبرهای بود که در بازار سهام با واکنش مثبتی مواجه شده و سهام شرکت را با صف خرید سنگینی مواجه کرد.


چرا که افزایش 937 درصدی شرکت از محل تجدید ارزیابی یکی از اتفاقات نادر در صنعت بیمه است که می تواند وضعیت شرکتی را متحول کند.


بر اساس این گزارش، سرمایه فعلی بیمه ملت 285 میلیارد تومان است که با افزایش 937 درصدی به ارزش 2669 میلیارد تومانی سرمایه را به مبلغ 2954 میلیارد تومان می‌رساند و این شرکت را به لیگ به اصطلاح « ده شرکت بزرگ بیمه ایران»، وارد می‌کند.


محل تامین افزایش این سرمایه تقریبا 1000 درصدی؛ مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌هاست که به منظور به منظور اصلاح ساختار مالي در جهت توسعه پرتفوي حق بيمه و افزايش سهم بازار و تقويت توان مالي شرکت صورت می‌گیرد.

این گزارش می افزاید که در یادداشت تفسیری صورت‌های مالی شرکت در شش ماهه نخست سال 1399 آمده است بر اساس آیین‌نامه 69 مصوبه شورای عالی بیمه، نسبت توانگری مالی بیمه ملت 292 درصد است و این شرکت را در سطح یک قرار داده است.

 

بررسی تاثیر افزایش سرمایه 937درصدی شرکت بیمه ملت بر عملکرد آن
حال ؛ این نسبت توانگری زمانی اتفاق اقتاده است که سرمایه شرکت 285 میلیارد تومان بوده است و با توجه به شرایط جدید و تغییر ریسک‌های اعتباری، بازاری و نقدینگی شرکت، نسبت توانگری نیز چندین برابر خواهد شد.

یکی دیگر از رخدادهایی که در شرکت بیمه ملت رخ خواهد داد، اصلاح پورتفوی بیمه ملت است. بر اساس گزارش بیمه مرکزی، بیمه ملت در پایان سال 98 حدود 14 هزار و 268 میلیارد ریال حق بیمه صادر کرده بود که بر اساس میزان سرمایه و توانگری شرکت مناسب ارزیابی می شود.


حال با توجه به افزایش نزدیک به هزار درصدی سرمایه شرکت توانایی افزودن رقم‌های بزرگ به پورتفوی خود را داشته و می‌تواند نسبت پورتفوی خود را در صنعت بیمه ارتقا دهد و از آنجایی که این شرکت در حوزه های بیمه‌های به اصطلاح بزرگ مانند کشتی، هواپیما و غیره حضور دارد، می‌تواند حضور خود را در این حوزه‌ها بیشتر کرده و در حوزه اتکایی قوی ظاهر شود.

 

بررسی تاثیر افزایش سرمایه 937درصدی شرکت بیمه ملت بر عملکرد آن
افزایش سهم بازار نیز از جمله مواردی است که بسیار برای این شرکت مهم است.


در اسفند 98 اعلام شده است که بیمه ملت 2،4 درصد از سهم کل بازار یبیمه را در اختیار دارد. این در حالی است که نرخ رشد بیمه های تولیدی این شرکت بالای 90 درصد توسط بیمه مرکزی ارزیابی شده است لذا با توجه به افزایش سرمایه تقریبا 1000 درصدی، سهم بازار این شرکت جهشی بزرگ خواهد داشت . نکته مهمتری اینکه این شرکت در حوزه بیمه عمر و زندگی و درمان و بیمه های دیگر موفق عمل کرده و رشد خوبی را ثبت کرده است.

 

بررسی تاثیر افزایش سرمایه 937درصدی شرکت بیمه ملت بر عملکرد آن

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: