کد خبر: ۱۸۸۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۴ - ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - 23 November 2020
دبیر کمیته بازارهای مالی دومای روسیه اعلام کرد که احتمالا شبه جزیره کریمه نخستین منطقه‌ای در روسیه خواهد بود که روبل مجازی در آن به صورت آزمایشی برای دور زدن تحریم‌ها مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

به گزارش  فارس به نقل از راشا تودی، آناتولی آکساکوف، دبیر کمیته بازارهای مالی دومای روسیه اعلام کرد که احتمالا شبه جزیره کریمه نخستین منطقه در روسیه خواهد بود که روبل مجازی در آن به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی گفت: این اقدام می‌تواند به شرکت‌های محلی در کریمه کمک کند تا تحریم‌ها را دور بزنند.

آکساکوف می‌گوید که در این باره گفت‌وگوهایی را با متخصصان آی تی کریمه درباره امکان انجام مبادلات با شرکت‌های روس و شرکت‌های خارجی انجام داده است.

بنا به گفته این مقام روس، روبل روسیه می‌تواند راهی برای کنار زدن تحریم‌هایی باشد که از سال 2014 و پس از پیوستن کریمه به روسیه علیه این منطقه اعمال شده است.

وی گفت: با توجه به آنکه کارشناسان با اجرای این طرح پایلوت موافقت کرده‌اند، احتمالا سال آینده اجرای آن آغاز خواهد شد.

در ماه اکتبر بانک مرکزی روسیه به صورت عمومی موضوع انتشار ارز دیجیتال را مطرح کرد و گفت که این ارز شکل دیجیتال روبل خواهد بود و با هدف انجام سریع‌تر، ساده‌تر و ایمن‌تر تراکنش‌ها انجام می‌شود. قرار نیست روبل دیجیتال جایگزین فرم کنونی روبل شود. کاربران حقیقی خواهند توانست با عرضه این ارز آن را به راحتی به کیف پول دیجیتال خود منتقل کرده و یا با استفاده از تلفن‌های هوشمند به صورت آنلاین و یا آفلاین از آنها استفاده کنند و حتی ارز دیجیتال را به پول حقیقی و یا پول حقیقی را به ارز دیجیتال تبدیل کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: