کد خبر: ۱۸۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - 15 November 2020
ونوین با افزایش جذب سپرده، بالا رفتن درآمد غیرمشاع و کشف بیش از یک هزار میلیارد تومان سود خالص عملکردی بهتر نسبت به سال گذشته از خود نشان داد.

 ونوین با افزایش جذب سپرده، بالا رفتن درآمد غیرمشاع و کشف بیش از یک هزار میلیارد تومان سود خالص عملکردی بهتر نسبت به سال گذشته از خود نشان داد.

به گزارش بانکداری ایرانی ،  بانک اقتصاد نوین با نماد معاملاتی «ونوین» به عنوان اولین بانک خصوصی جمهوری اسلامی ایران در سیستم بانکی مشغول به فعالیت است، که حدود 2.11 درصد کل سپرده‌های سیستم بانکی و 2.97 درصد از تسهیلات این شبکه را در اختیار دارد.

درادامه با بررسی صورت‌های مالی میاندوره‌ای به عملکرد و بازدهی بانک در نیمسال نخست سال جاری می‌پردازیم.

ونوین در اولین روز معاملاتی امسال در تاریخ 5 فروردین با قیمت پایانی 4154 ریال کار خود را شروع کرد و با روندی افزایشی در اواسط اردیبهشت ماه در سقف قیمت دوره شش ماهه خود قرار گرفت و با قیمت 9834 ریال معامله شد و پس از حضور چند روزه در کانال 9 هزار تومانی روند قیمتی نزولی را درپیش گرفت و اکنون در ارتفاع 4290 ریالی قرار دارد.

وضعیت مطالبات و بدهی‌های ونوین به بانک مرکزی و سایر بانک‌ها

مطالبات بانک اقتصاد نوین از بانک مرکزی در این شش ماه با افزایش 10 درصدی نسبت به پایان سال مالی 98 به مبلغ 6 هزار و 421 میلیارد تومان، و بدهی‌هایش با افزایش 22 درصدی به مبلغ 7 هزار و 284 میلیارد تومان رسیده است. در مقابل مطالبات ونوین از سایر بانک‌ها در نیمه‌ سپری شده‌ امسال با کاهش 57 درصدی به مبلغ 168 میلیارد تومان رسیده است؛ و با افزایش سنگین 674 درصدی تنها در شش ماه، ونوین به سایر بانک‌ها 10 هزار و 146 میلیارد تومان بدهکار شده است.

وضعیت سپرده‌های بانکی

مجموع سپرده‌های دیداری و مشابه، پس انداز و مشابه، سرمایه‌گذاری و مدت‌‌دار و سایر سپرده‌ها در نیمسال اول با رشد 25 درصدی نسبت به پایان سال مالی قبل به حدود 65 هزار میلیارد تومان رسیده است. گفتنی است که بانک اقتصاد نوین، بیشترین میزان رشد در جذب سپرده را در سپرده‌های دیداری و مشابه داشته است.

درآمدهای مشاع و غیر مشاع بانک

ونوین از مجموع درآمدهای خود، 3 هزار و 509 میلیارد تومان از محل درآمدهای مشاع و 2 هزار و 369 میلیارد تومان از درآمدهای غیرمشاع حاصل نموده است. از آن‌جایی که بالا بودن درآمدهای غیر مشاع نکته‌ای مثبت در بررسی عملکرد برای بانک‌ها به حساب می‌آید، رشد 619 درصدی درآمدهای غیرمشاع بانک اقتصاد نوین نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر از عملکرد مناسب و قابل قبول این بانک و حرکت در جهت تحقق اهدافش می‌دهد.

سوددهی بانک

بانک اقتصاد نوین در دوره‌ شش ماهه‌ منتهی به شهریور سال جاری 1272 میلیارد تومان سود خالص داشته است؛ این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته بانک 1117 میلیارد تومان ضرر خالص را تجربه کرده بود؛ ونوین در بازه‌ زمانی مذکور 418 ریال سود به ازای هر سهم شناسایی کرده است.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: