کد خبر: ۱۸۷۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۶ - ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - 08 November 2020
باوجود گسترش شیوع ویروس کرونا در جهان که سبب تیره‌تر شدن چشم‌انداز بازار جهانی شده است، ‌جدیدترین گزارش‌ها از رونق بازار کامودیتی‌ها حکایت دارد.

به گزارش ایرنا، گزارش‌ها نشان می‌دهد میزان اختلاف قیمت فولاد با مواد اولیه در سه ماه سوم سال جاری میلادی در مقایسه با سه ماه دوم با کاهش روبه‌ررو شده است.

با رونق صنعت خودروسازی در جهان،‌ آمارها حاکی است بهای فولاد در سه ماه سوم سال جاری در مقایسه با سه ماه دوم با افزایش روبه‌رو شده است.

گزارش‌ها همچنین از افزایش بهای خودرو در بازار اروپا، آمریکا و چین حکایت دارد.

در سه ماه دوم سال ۲۰۲۰، به سبب تعطیلی اکثر کارخانجات فولادسازی در آمریکا،‌ اروپا، هند و ژاپن و کاهش تولید فولاد و چدن،‌ بازار این محصولات با بحران مواجه شده بود، اما به‌تدریج این روند در سه ماه سوم سال جاری میلای بهبود یافت.

به گفته رسانه‌های چینی، اعمال سیاست‌های جدید اقتصادی در چین و پیشنهاد بسته‌های محرک اقتصادی پکن سبب رونق تقاضا و مصرف فولاد شد.

همچنین در هفته گذشته منتهی به جمعه (۱۶ آبان‌ماه) رشد سایر کامودیتی‌های دیگر مانند مس و آلومینیوم اتفاق افتاد.

بنابر اعلام بورس فلزات لندن، بهای مس در آخرین معاملات انجام شده در هفته گذشته با ۲.۱ درصد رشد روبه‌رو شده که این رقم در مقایسه با هفته گذشته ۳.۶ درصد بالاتر رفته است.

اکنون هر تن مس در بورس لندن با ۱۴۱ دلار افزایش نزدیک به ۶ هزار و ۹۳۹ دلار معامله می‌شود.

گفتنی است، بهای هر تن مس برای تحویل در سه ماه آینده با افزایش ۱۳۹ دلاری نسبت به معاملات پیشین حدود ۲ درصد افزایش یافته و به ۶ هزار و ۹۴۷ دلار رسیده است.

از دیگر سو، کاهش سطح میزان ذخیره انبارهای مس از رونق فلز سرخ در بازارهای جهانی و میزان تقاضا برای خرید آن حکایت دارد.

در حال حاضر موجودی مس در انبارهای بورس فلزات لندن در روز جمعه ۱۶ آبان ماه، ریزش یک‌هزار و ۶۰۰ تنی را نشان می‌دهد.

در بازار آلومینیوم نیز آمارها از رشد تقاضا برای خرید این فلز حکایت دارد.

قیمت هر تن آلومینیوم برپایه داده‌های بورس فلزات لندن در آخرین معاملات انجام شده در ۱۶ آبان، در مقایسه با روز معاملاتی قبل (پنج‌شنبه ۱۵ آبان ماه) با افزایش ۶ دلاری به سطح یک‌هزار و ۸۹۱ دلار و ۵۰ سنت صعود کرد.

همچنین آمارها نشان می‌دهد بهای جهانی فولاد در هفته گذشته در مقایسه با دو هفته پیش با رشد ۷۱ دلاری روبه‌رو شده است.

گفتنی است با افزایش تقاضا برای خرید آلومینیوم در بازارهای جهانی، میزان موجودی آلومینیوم در انبارهای بورس فلزات لندن کاهش یافته و از سطح یک میلیون و ۴۶۲ هزار تن در دو هفته گذشته به رقم یک میلیون و ۴۳۷ هزار تنی در هفته گذشته تنزل کرده است.

برچسب ها: کرونا ، فولاد ، اروپا ، آمریکا ، چین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: