کد خبر: ۱۸۷۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - 04 November 2020
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: با استفاده از تمام توان و ظرفیت بازرسان و تشدید اقدامات نظارتی، روند تولید تا مصرف سیمان را مورد رصد و پایش قرار داده و عاملین توزیع عمده و خرده فروش متخلف به حوزه قضایی معرفی می‌شوند.

به گزارش تسنیم، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، با توجه به تنش و التهابات ایجاد شده طی روزهای اخیر و افزایش قیمت در بازار سیمان، در بخشنامه ای، خواستار اجرای تعهدات انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان مبنی بر تامین بهنگام محصول مورد نیاز بخشهای مختلف مصرف شد.

این بخشنامه اعلام می کند، از آنجا که در شرایط حساس کنونی علیرغم فراوانی کالا در بازار و شرایط مناسب تولید در کشور، تخلفاتی در حوزه سیمان مشاهده می‌شود، لذا به ‌منظور تامین آرامش و ثبات بازار و ایجاد بستر امن برای عموم مردم و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌های سراسر کشور موظف به تشدید نظارت بر بازار سیمان می باشند.

براساس این بخشنامه حوزه های بازرسی و نظارت سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان، موظفند با استفاده از تمام توان و ظرفیت بازرسان و همکاری و همراهی سایر حوزه های ذیربط، نظارت و کنترل قیمت‌ها را با اهتمام جدی در اولویت کاری قرار داده و در خصوص تخلفات احتمالی عاملین توزیع عمده و خرده فروش بدون کوچکترین اغماضی برخورد کنند.

این بخشنامه می افزاید: انجمن‌ مربوطه نیز ضمن بررسی دلایل کمبود و افزایش قیمت در سطح تولید و عرضه، مکلف به اعمال مدیریت بر عملکرد کارخانه‌‌ها در جهت افزایش تولید و عرضه و تسهیل شرایط فروش مستقیم سیمان به مصرف کنندگان نهایی توسط کارخانجات تولیدی و فروش سیمان به عاملین مجاز و نیز کاهش واسطه گری و دلالی در این بخش با رعایت دستورالعمل نظارت بر بازار سیمان می باشد. همچنین انتظار می‌رود در حوزه اصناف نیز اتحادیه و تشکلهای مربوطه، اقدامات نظارتی خود را تشدید نموده و ضمن پیشگیری از وقوع جرم، کشف تخلف، تسریع در رسیدگی‌ها، نظارت‌های مستمر و دقیق موجبات آرامش بازار را فراهم آورند.

برچسب ها: سیمان ، سازمان حمایت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: