کد خبر: ۱۸۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - 21 October 2020
کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج چند نرخی میوه مردم را کلافه و سردرگم کرده و نظارت بیش از پیش مسئولان و متولیان امر را می طلبد.

 از بازار میوه شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خبر می‌رسد که انگار نوسانات بازارهایی همچون طلا و ارز دامن‌گیر این کالا نیز شده است به‌گونه‌ای این محصولات در ساعت‌های مختلف به قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسند.

به گزارش ایسنا، اگر سری به بازار میوه شهر یاسوج بزنید می بینید که قیمت این کالا در بازار مصرف از خیابانی به خیابان دیگر و از مغازه‌ای به مغازه‌ دیگر متفاوت است که باید نظارت و بازرشی محسوس و نامحسوس را می طلبد.

یک شهروند یاسوجی به خبرنگار ایسنا گفت: برای خرید میوه به مغازه ای مراجعه کردم که قیمت انار ۱۳ هزار تومان، نارنگی ۱۲ هزار تومان و خرمالو ۲۰ هزار تومان بود اما وقتی به مغازه دیگری مراجعه کردم انار با قیمت ۷ هزار تومان، نارنجی ۷ هزار تومان و خرمالو ۸ هزار تومان بوده است.

وی افزود: چرا در حالی که بازار خرید میوه شهر یاسوج معمولا یک شهر است اما چند نرخی در قیمت این کالا داریم.

محمدی با بیان اینکه انتظار داریم که شرایط کرونایی باعث نشود که دستگاه‌های متولی نظارت بر بازار بر قیمت ها نظارت نکنند، تصریح کرد: اگر دستگاه‌های نظارتی، رسالت و وظیفه خود را به خوبی انجام دهد چرا باید شاهد این همه تفاوت قیمت باشیم.

یک شهروند دیگر یاسوجی به خبرنگار ما می گوید؛ صبح، ظهر و غروب قیمت میوه‌ها در بازار فرق کرده و نیاز به نظارت بیشتر از سوی مسئولان است.

وی بیان کرد: اگر روند افزایش قیمت میوه به همین منوال ادامه پیدا کند بسیاری از شهروندان به‌ویژه طبقه متوسط و ضعیف جامعه به‌صورت کامل قدرت خرید این محصول را از دست می‌دهند.

دلیل چند نرخی میوه تفاوت کیفیت است

جاسم اسفندیاری، رئیس اتحادیه میوه فروشان شهرستان بویراحمد در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: دلیل این چند نرخی کیفیت متفاوت میوه است و حتی در برخی موارد تفاوت ۱۰۰درصدی وجود خواهد داشت.

وی افزود: چون میوه از شیراز به شهر یاسوج خرید و تامین می شود نرخ میوه را ساعتی مشخص می کنند در حالی که اگر ما میدان مکیوه و تربار داشته باشیم روزانه قیمت میوه مشخص و از چند نرخی جلوگیری می شود.

قمیت میوه در شهر یاسوج تابع میدان شیراز و کازرون است

روح الله باقری فرد، معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این زمینه به خبرنگار ایسنا در خصوص چند نرخی میوه علت این مساله را کیفیت میوه عنوان کرد و گفت: نرخ میوه بصورت هفتگی به صنوف میوه فروشی اعلام می شود.

وی افزود: برخی واحدهای صنفی میوه فروشی خودشان خودرو ملکی دارند که با خودرو خودشان اقدام به خرید و انتقال میوه از میدان میوه و تره بار استانهای همجوار می کنند و سود کمتری در نظر می گیرند اما برخی واحدهای صنفی خودرو ندارند و حداکثر سود قانونی را در نظر می گیرند که هزینه کرایه را به قیمت فروش اضافه می کنند.

باقری فرد با بیان اینکه قمیت میوه در شهر یاسوج تابع میدان شیراز و کازرون است، تصریح کرد: در صورتی که هر واحدصنفی میوه فروشی حتی با یک ریال بالاتر از نرخ‌نامه میوه بفروشد طبق قانون با متخلفان برخورد می شود و اگر پایین تر از بفروشد تقدیر می کنیم.

وی عنوان کرد: با واحدهای صنفی میوه فروش که بی انصافی می کنند برخورد جدی و قانونی خواهیم کرد.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در بازدید مشترک از بازار شهر یاسوج طی روز سه شنبه ۲۹ مهر ماه ۶ واحد صنفی متخلف پلمب و ۱۱ واحد صنفی دیگر نیز توسط تعزیرات جریمه شدند.

برچسب ها: میوه ، یاسوج ، کهگیلو
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: