کد خبر: ۱۸۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۵ - ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - 17 October 2020
پس از اظهارات بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس مبنی بر جدا شدن این کشور از اتحادیه اروپا بدون یک توافق تجاری، اورزولا فن در لاین، رئیس اجرایی این اتحادیه اعلام کرد که کار خود را برای رسیدن به توافق برگزیت ادامه می دهد.


به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت: "زمان آن فرا رسیده است که آماده جدا شدن از اتحادیه اروپا بدون یک توافق تجاری تا پایان سال شویم"، اورزولا فن در لاین، رئیس اجرایی این اتحادیه روز جمعه اعلام کرد که کار خود را برای رسیدن به توافق برگزیت ادامه می دهد.

رئیس کمیسیون اروپا حدود یک ساعت پس از اظهارات جانسون که باعث کاهش ارزش پوند استرلینگ شد، گفت: اتحادیه اروپا به کار خود برای یک معامله ادامه می دهد، اما نه به هر قیمتی.

وی در توئیتر گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده، تیم مذاکره کننده ما هفته آینده برای انجام مذاکرات فشرده به لندن خواهد رفت.

یک مقام اتحادیه اروپا نیز گفت: اینکه او (جانسون) می خواهد به مذاکره خود ادامه دهد بسیار خوب است.

جانسون اوایل اتحادیه اروپا را متهم کرد که از مذاکره جدی برای توافق در مورد روابط آینده بروکسل و لندن امتناع ورزیده است و تا زمانی که اتحادیه اروپا مسیر خود را تغییر ندهد، هیچ توافقی وجود نخواهد داشت.

یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در پاسخ به سوالی درباره اظهارات جانسون مبنی بر اینکه زمان آماده شدن برای سناریوی عدم توافق فرا رسیده است، گفت: بسیاری از رهبران اتحادیه اروپا در نشست شب گذشته همین حرف را زدند.

وی به نشست اجلاس سران اتحادیه اروپا در روز پنجشنبه اشاره داشت که در آن بلوک 27 کشوره اتحادیه اروپا با دادن اولتیماتوم به لندن تأکید کرد که درباره موضوعات مهم به توافق برسد و یا خود را برای قطع روابط با این اتحادیه از تاریخ 1 ژانویه آماده کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: