کد خبر: ۱۸۶۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - 17 October 2020
وزیر اطلاعات دولت فدرال پاکستان در دیدار با آنجلا اگلر، معاون بخش آسیای جنوبی و مرکزی وزارت امور خارجه آمریکا، گفت اسلام آباد برای روابط خود با واشنگتن ارزش بالایی قائل است و آماده است این همکاری را هر چه بیشتر تقویت کند.

به گزارش تسنیم به نقل از راشاتودی، شبلی فراز، وزیر اطلاعات دولت فدرال پاکستان می‌گوید کشورش از سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکایی استقبال می‌کند. وی همچنین تمایل خود نسبت به ورود فناوری‌های پیشرفته توسط این شرکت‌ها را اعلام کرد.

وی در دیدار با آنجلا اگلر، معاون بخش آسیای جنوبی و مرکزی وزارت امور خارجه آمریکا، گفت اسلام آباد برای روابط خود با واشنگتن ارزش بالایی قائل است و آماده است این همکاری را هر چه بیشتر تقویت کند. اگلر با نظرات شبلی فراز در مورد ارتقاء همکاری اقتصادی دو کشور کاملا موافق بود.

فراز ضمن بحث در مورد شکلهای جدید همکاری طی همه‌گیری ویروس کرونا گفت توسعه دیجیتال کمک بسیاری به آنلاین شدن کسب و کارها و نقل و انتقال‌ها کرده و یک تجربه بزرگ برای پاکستان بوده است.

پاکستان تجارت از طریق بندر جدید متصل به طرح کمربند و جاده چین را آغاز کرد

آمریکا طی یک دهه گذشته یکی از سرمایه‌گذاران برتر در پاکستان بوده و بیشتر سرمایه‌گذاری های آن بر کالاهای مصرفی، مواد شیمیایی، انرژی، کشاورزی، حمل و نقل و ارتباطات متمرکز بوده است. آمریکا همچنین بزرگترین مقصد صادرات پاکستان است. تجارت دو جانبه بین دو کشور در سال گذشته میلادی به 6.5 میلیارد دلار می‌رسید.

پاکستان در سال گذشته شاهد ورود بی سابقه پول خارجی به کشور بود چون سرمایه‌گذاران به خاطر نرخ بالای بهره و دورنمای اصلاح اقتصادی تشویق شده بودند. به گفته عبدالحافظ شیخ، مشاوره مالی نخست وزیر پاکستان، سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی 200 درصد در نیمه اول 2019 افزایش یافته بود.

برچسب ها: پاکستان ، چین ، هند ، امریکا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: