کد خبر: ۱۸۵۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - 14 October 2020
شرکت هواپیماسازی بوئینگ در ماه سپتامبر سه سفارش دیگر برای هواپیمای ۷۳۷ مکس خود را از دست داد و در مجموع ۱۱ فروند هواپیما را به مشتریان خود تحویل داد که این رقم کمتر از نصف تعداد هواپیماهای تحویل داده شده طی ماه سپتامبر سال گذشته است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، بر اساس آماری که روز سه شنبه توسط شرکت هواپیماسازی بوئینگ منتشر شد، این شرکت در ماه سپتامبر سه سفارش دیگر برای هواپیمای 737 مکس خود را از دست داد و در مجموع 11 فروند هواپیما را به مشتریان خود تحویل داد که این رقم کمتر از نصف تعداد هواپیماهای تحویل داده شده طی ماه سپتامبر سال گذشته است.

این آمار ماهانه که به دقت رصد می شود همچنین نشان داد که نقص کیفی هواپیمای دریملاینر 787 همچنان مانع تلاش بوئینگ برای جبران ضررهای ناشی از عدم فروش هواپیمای 737 مکس شده است. هواپیمای 737 مکس پس از دو سقوط مرگبار در سال های 2018 و 2019 زمین گیر شده است.

در حالی که بوئینگ برای تأیید سازمان های نظارتی تلاش می کند تا احتمالاً اوایل ماه آینده مجوز پرواز دوباره هواپیمای 737 مکس در ایالات متحده را اخذ کند، شیوع ویروس کرونا همچنان تقاضا برای جت های ساخت بوئینگ و رقیب اروپایی آن یعنی ایرباس را به شدت پایین نگه داشته است.

بوئینگ اعلام کرد که در ماه سپتامبر سفارش شرکت لیزینگ "بی او سی اویئیشن" برای خرید دو جت 737 مکس و سفارش ساخت یک جت دیگر از سوی یک مشتری که نامش را اعلام نکرد، از دست داده است.

این شرکت هواپیماسازی آمریکایی در ادامه گفت: با احتساب این ارقام، تعداد سفارشات لغو شده برای خرید هواپیمای مکس از جمله مواردی که خریداران سفارش خود را به مدل دیگری تبدیل کرده اند، به 436 جت می رسد.

بر اساس این گزارش، تعداد کل سفارشات لغو شده بوئینگ برای تمام مدل ها در سال جاری میلادی به 448 فروند هواپیما می رسد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: