کد خبر: ۱۸۴۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - 07 September 2020
گزارش اقتصادی مردادماه شاپرک منتشر شد و شرکت‌های به‌پرداخت ملت، پرداخت الکترونیک سامان، تجارت الکترونیک پارسیان، کارت اعتباری ایران کیش و پرداخت الکترونیک سداد بیش‌ترین سهم بازار را از نظر مبلغ تراکنش‌ها در مرداد ۹۹ داشتند.

گزارش اقتصادی مردادماه شاپرک منتشر شد و  شرکت‌های به‌پرداخت ملت، پرداخت الکترونیک سامان، تجارت الکترونیک پارسیان، کارت اعتباری ایران کیش و پرداخت الکترونیک سداد بیش‌ترین سهم بازار را از نظر مبلغ تراکنش‌ها در مرداد ۹۹ داشتند.

به گزارش بانکداری ایرانی ،  شاپرک گزارش آمار مرداد ماه 99  را منتشر و اعلام کرده است  بالغ بر ۲ میلیارد و ۸۹۸ میلیون تراکنش با ارزش ۴.۷۶۹ هزار میلیارد ریال در شبکه الکترونیک پرداخت کارت پردازش شده که نسبت به تیرماه رشد ۰.۹۵ درصدی در تعداد و کاهش ۸.۲۸ درصدی در ارزش ریالی داشته است.


بر اساس تازه ترین گزارش شاپرک، تعداد ابزارهای شاپرکی در مجموع نسبت به تیرماه رشد ۰.۰۷ درصدی را تجربه کرده‌اند که به نظر می‌رسد سبب این تغییر، کاهش ۰.۹۷ درصدی تعداد ابزار کارت‌خوان فروشگاهی است. ابزارهای پذیرش اینترنتی در مرداد ۹۹ نسبت به تیر ۹۹ رشد ۵.۷۸ درصدی را تجربه کرده‌اند و تعداد ابزار پذیرش موبایلی نیز در مدت مشابه با افزایش ۱.۴۲ درصدی همراه بوده است.ً

عملکرد کلی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت در مردادماه 99

عملکرد کلی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت نشان می دهد شرکت‌های به‌پرداخت ملت، پرداخت الکترونیک سامان، تجارت الکترونیک پارسیان و آسان پردخت پرشین بیش‌ترین سهم بازار را از نظر تعداد تراکنش‌ها در مرداد ۹۹ داشتند. همچنان از اختلاف سهم تعدادی شرکت پرداخت الکترونیک سامان با شرکت به‌پرداخت ملت به حدود سه درصد رسیده است.

عملکرد کلی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت در مردادماه 99

همچنین شرکت‌های به‌پرداخت ملت، پرداخت الکترونیک سامان، تجارت الکترونیک پارسیان، کارت اعتباری ایران کیش و پرداخت الکترونیک سداد بیش‌ترین سهم بازار را از نظر مبلغ تراکنش‌ها در مرداد ۹۹ داشتند.

براین اساس ، شرکت به‌پرداخت ملت زیر مجموعه بانک ملت ، با سهم ۲۲.۱۳ درصدی از تعداد تراکنش‌ها و سهم ۲۳.۳۰ درصدی از مبلغ آنها، همچنان بیش‌ترین سهم را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست هر دو بازار قرار گرفته است.

در مردادماه، همچنان از اختلاف سهم مبلغی شرکت پرداخت الکترونیک سامان با شرکت به‌پرداخت ملت کاسته شده و رقم آن به حدود سه درصد رسیده است. 

 

 

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: